loading...

ماهان وب

از زمان راه اندازی اولین وب سایت در سال 1991 بیش از 20 سال است که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) وجود دارد . گرچه امروزه کاملاً در فرم مرکز Google نیست ، اما همیشه نقشی اساسی در کاربران برای یافتن محتوا

سها عبدی بازدید : 27 شنبه 08 خرداد 1400 نظرات (0)

از زمان راه اندازی اولین وب سایت در سال 1991 بیش از 20 سال است که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) وجود دارد . گرچه امروزه کاملاً در فرم مرکز Google نیست ، اما همیشه نقشی اساسی در کاربران برای یافتن محتوا و پاسخ هایی که جستجو می کنند ، داشته است.

در آن زمان اینترنت ، فناوری و نیازها و انتظارات کاربران از موتورهای جستجو بسیار پیشرفت کرده و تکنیک های جستجوگرها را مجبور به تکامل کرده تا موثر بمانند. این تحول موتورهای جستجو برای ارائه خدمات بهتر به کاربرانشان ، باعث تغییر تمرکز فقط بر روی تاکتیک های سنتی سئو شده و همچنین باعث ایجاد تجربه بهتر موتور جستجو می شود. وارد مرحله شوید - بهینه سازی تجربه جستجو!

بهینه سازی تجربه جستجو چیست؟

به زبان ساده ، بهینه سازی تجربه جستجو (SXO) ترکیبی از تاکتیک های سنتی SEO است که همه ما می شناسیم و دوستشان داریم ، با تمرکز بر بهترین روش های تجربه جستجوی کاربر.

تمرکز SXO بهبود تجربه جستجو قبل از ورود کاربر به وب سایت شما است. البته البته ما نمی توانیم گوگل را کنترل کنیم! اما می توانیم اطمینان حاصل کنیم که نوع درستی از محتوای مورد نظر را که کاربران ما به دنبال آن هستند ایجاد می کنیم و آن را به شکلی جذاب و جذاب ارائه می دهیم و به آنها اطمینان می دهد که محتوای مورد نظرشان هستند.

در نهایت ، این وظیفه موتور جستجو است که اطمینان حاصل کند کاربر به سرعت و با اصطکاک کمترین حد به محتوای مورد نظر خود می رسد. وظیفه ما این است که وب سایت هایی پر از محتوا و تجربیات متناسب با نیازهای کاربران ایجاد کنیم.

پس از کجا شروع می کنید؟

 دختری در جستجوی اینترنتی - تجربه جستجو

 

حسابرسی بهینه سازی تجربه جستجو (SXO)

در مرحله اول ، شما می خواهید با درک اینکه تجربه جستجوی شما برای کاربران هدف شما چگونه است شروع کنید. مناطقی که باید بررسی شود عبارتند از:

  • محتوا - آیا محتوای مناسبی برای جذب مخاطب مورد نظر خود دارید؟ با نگاشت کلمات کلیدی اصلی و عباراتی که هدف قرار داده اید شروع کنید و محتوایی را که در حال حاضر در این عناوین ارائه می دهید ، ترسیم کنید. آیا محتوای ستون کافی در اطراف این عناوین اصلی دارید؟ آیا محتوای شما برای یافتن آن به خوبی برای Google نوشته و بهینه شده است؟ خلا any موجود در محتوای خود را شناسایی کرده و برنامه ای برای پر کردن آنها ایجاد کنید.
  • تجربه - وقتی کاربر کلمات کلیدی مورد نظر خود را جستجو می کند ، تجربه چگونه است؟ رتبه بندی بالا البته یک عامل است ، اما همچنین محتوای شما در نتایج جستجو چگونه است؟ آیا شما در قطعه ویژه هستید؟ یا جعبه Google "مردم نیز می پرسند" ؟ آیا محتوای خود را برای نشان دادن مرتبط ترین اطلاعات بهینه کرده اید؟ وقتی کاربر روی پیوند شما کلیک کرد ، آیا محتوای آن مربوط به جستجوی وی است؟ آیا با تجربه کاربری جذاب به خوبی ارائه شده است؟
  • قابل دسترسی - آیا محتوای شما برای دسک تاپ ، موبایل و رایانه لوحی بهینه شده است بنابراین یک کاربر بدون در نظر گرفتن دستگاه ، تجربه ای ثابت را تجربه کند؟ آیا محتوای شما با دستورالعمل های دسترسی به محتوای وب (WCAG) نیز مطابقت دارد ؟
  • معیار - در شماره های تجربه وب سایت خود جستجو کنید - از شگفتی های Google Analytics برای بررسی معیارهایی مانند نرخ گزاف گویی ، صفحات در هر بازدید ، بازگشت بازدیدکنندگان ، خروج از صفحات ، زمان حضور در سایت و تبدیل ها برای ترسیم مشکلات سایت و موارد بهبود استفاده کنید. ساخته می شود
  • فنی - آخرین قسمت اره منبت کاری اره مویی اصول فنی SEO از جمله: ارزش EAT (تخصص ، اقتدار و اعتماد) در صفحه شما و در سراسر سایت شما است. عناصری مانند سرعت بارگذاری صفحه ، پیوند داخلی و خارجی ، اندازه تصویر ، ساختارهای منوی واضح ، ناوبری بصری ، سفر کاربر بدون اصطکاک ، استراتژی اجتماعی یکپارچه و موارد دیگر همه در اینجا بازی می کنند!

تجزیه و تحلیل و اولویت بندی کنید

هنگامی که حسابرسی خود را انجام دادید ، بررسی کنید که کجا (و فرصت ها) شما وجود دارد. آیا شما باید روی ایجاد محتوای جدید یا بهینه سازی محتوای ستونی که دارید کار کنید؟ آیا لازم است محتوای خود را طوری تنظیم کنید که هنگام جستجو یا مشاهده آن در دستگاه تلفن همراه جذابیت بیشتری داشته باشد؟ آیا برای اطمینان از اینکه کاربران پس از ورود به وب سایت شما ، تجربه بهتری دارند ، آیا باید طرح وب سایت خود را مرور کنید؟

هنگامی که خلا gap خود را شناسایی کردید ، اولویت کاری را که قرار است در آن کار کنید را اولویت بندی کنید. تا زمانی که شرکتی با جیب های باورنکردنی عمیق یا منابع نامحدود بازاریابی نباشید ، ابتدا باید کارهایی را که در آن کار می کنید اولویت بندی کنید. هر شکاف مشخص شده توسط فوری ترین و تأثیرگذارترین تجربه جستجویتان را امتیاز دهید.

راههای اندازه گیری

هنگامی که لیست مناطق خود را برای اصلاح یافتید ، می خواهید اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع به کار ، برای جستجوی پیشرفت ، ابتدا تجربه جستجوی فعلی خود را معیار قرار می دهید.

روش های زیادی وجود دارد که می توانید تجربه جستجو را اندازه گیری کنید و شما باید معیارهایی را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با تجارت شما دارند. اندازه گیری های پیشنهاد شده در زیر را می توان در Google Analytics ، Google Search Console یا جستجوی Google خود جستجو کرد بنابراین اگر به هیچ ابزار پولی دسترسی ندارید نگران نباشید.

  • رتبه بندی موتور جستجو برای کلمات کلیدی - این معیار نشان می دهد اگر محتوا و تاکتیک های SEO شما را تحت تأثیر قرار می دهد ، رتبه بندی بهتر نشان دهنده عملکرد تاکتیک شما است. همچنین می توانید این را با رقابت خود مقایسه کنید.
  • نرخ گزاف گویی - این معیار نشان دهنده کاربرانی است که از سایت شما بازدید کرده اند اما بدون تعامل با آنها کلیک کرده اند. این معیار باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد زیرا بعضی از صفحات به دلیل ماهیتشان ممکن است نرخ پرش بالایی داشته باشند مانند صفحات تأیید خرید. از این برای نظارت بر صفحات محتوای ستون خود استفاده کنید ، به دلیل ماهیت آنها ، این صفحات باید نرخ پرش کمی داشته باشند. آنها باید کاربران را به مرور سایر صفحات وب سایت شما ترغیب کنند.
  • زمان صرف شده در صفحه / سایت - این به شما اطلاع می دهد که آیا محتوای صفحات شما جذاب بوده و نیازهای کاربر را تأمین می کند. اگر نیازهای آنها را برآورده کند ، با بیشتر ماندن کاربران در صفحات و سایت شما ، مدت زمان بیشتری در صفحه افزایش می یابد.
  • ترافیک ارگانیک - به شما این امکان را می دهد که ببینید آیا محتوای هدفمندی که ایجاد می کنید به کاربران مناسب رسیده است یا اینکه با آنها طنین انداز است. این معیار همچنین ترافیک را از هر کانال دیجیتال دیگر حذف می کند ، بنابراین شما کاملا اثرات اقدامات SXO خود را مشاهده می کنید.
  • کلیک کردن روی نرخ - این معیار به شما امکان می دهد ببینید که چند کاربر از صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) روی وب سایت شما کلیک کرده اند. از Google Search Console می توان به این مورد دسترسی داشت.
  • نرخ تبدیل - در نهایت همه مشاغل به دنبال نوعی تبدیل هستند. با نظارت بر این معیار ، به شما این امکان را می دهد که ببینید آیا تبدیل حاصل از جستجوی ارگانیک در حال افزایش است و بنابراین تاکتیک های SXO شما در حال افزایش تبدیل است.

حرف آخر در مورد اندازه گیری ؛ پیشرفت های SXO باید به همان روشی باشد که SEO یک شب اتفاق نمی افتد. بازه زمانی برای دیدن پیشرفتها به عوامل زیادی از جمله سن وب سایت شما ، میزان رقابت کلمات کلیدی شما ، استراتژی SXO و SEO و همچنین سازگاری شما در اجرای آن بستگی دارد. SXO زمان می برد ، به آن پایبند باشید. این نتایج برای پشتیبانی و رشد کسب و کار شما تولید می شود.هنوز مشخص نیست که آیا بهینه سازی تجربه جستجو ابزاری اضافی در جعبه ابزار بازاریاب دیجیتال است یا فقط یک مارک تجاری مجدد و گسترش سئو است. فقط زمان می تواند بگوید. یک چیز مسلم است ، تجربه جستجو تأثیر بزرگتر و بیشتری بر عملکرد وب سایت ها ، مشاغل و سازمان ها دارد. بنابراین ، منتظر SXO به عنوان "موضوع داغ" بعدی نباشید ، اکنون اقدام کنید و بازی را پشت سر بگذارید!

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 47
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 219
  • بازدید سال : 1,404
  • بازدید کلی : 4,392