loading...

ماهان وب

سها عبدی بازدید : 24 شنبه 25 بهمن 1399 نظرات (0)

برای افراد بسیاری رسیدن به ثروت و حتی پول در آوردن روزانه به صورت آنلاین فقط یک رویاست. همین افراد اگر راهی برای دست یافتن به ثروت آنلاین حالا چه از طریق وب سایت و چه با استفاده از سایر روش ها پیدا کنند، قطعا از شغل خود استعفا می دهند و به همان کسانی تبدیل خواهند شد که دست به کارآفرینی می زنند و از آن به بعد زمان بیشتری را صرف توجه به خانواده می کنند؛ پس پایان این راه به دست گرفتن کنترل زمان و زندگی خواهد بود.
نکته ای که افراد نا آشنا به تکنولوژی را شوکه می کند این است که رسیدن به درآمد به صورت آنلاین خیلی هم یک رویا نیست. من حدود یک دهه است که از همین راه پول در آورده ام و روش من طراحی وب سایت و مدیریت وب سایت بوده و هست. من صدها فرد دیگر را هم می شناسم که خیلی حرفه ای به صورت آنلاین درآمد دارند و با داشتن وب سایت حرفه ای و چیدن استراتژی درست و بازاریابی اینترنتی همیشه حساب هایشان پر پول می شود.
خبر خوب این است که استراتژی کسب ثروت اینترنتی خیلی هم پیچیده نیست. اغلب صاحبان کسب و کارهای آنلاین مدتی را صرف سرمایه گذاری می کنند تا به درآمد برسند زیرا بیشتر نکات را تجربی متوجه می شوند اما اگر تمام انرژی و تمرکز خود را روی ایده بگذارید حتما موفق خواهید شد، این کار مثل کشاورزی است، دفعه اول که وارد بازار کسب و کار اینترنتی می شوی سخت است تا وسایل لازم را جمع کنی اما از بار دوم همه چیز سریع و آسان خواهد شد و شما می توانید به سرعت به درآمد بیشتر و بیشتر برسید.
اگر شما هم دوست دارید که آنلاین کسب درآمد داشته باشید اما نمی دانید از کجا شروع کنید، در ادامه 12 ترفند سئو را خواهم گفت که اگر وب سایت داشته باشید در آنها با سرعت بیشتری موفق خواهید شد و کارآمدی آنها را خودم امتحان کرده ام.

 




1-تبلیغات گوگل

به هر وب سایت مطرح و معروف دنیا که سر بزنید تبلیغات گوگل را در آنها پیدا می کنید. موضوع از این قرار است که گوگل تبلیغاتی را به وب سایت ها ارائه می دهد و شما با قرار دادن آن تبلیغات در وب سایت خود به ازای هر کلیکی که بیننده روی آن تبلیغ انجام بدهد، مبلغی به حسابتان اضافه خواهد شد. پس بسیاری از وب سایت های جهانی فقط با قرار دادن تبلیغات گوگل در وب سایت خود درآمدهای میلیون دلاری کسب می کنند.
در چند سال گذشته به خاطر تحریم ها، ایرانی ها نمی توانند از تبلیغات گوگل استفاده کنند اما بازهم مشکلی نیست چون تبلیغات را می توانید از شرکت ها و موسسات ثروتمند کشور بگیرید و در وبسایت خود قرار بدهید؛ در آن صورت باز هم با هر کلیکی که روی آن تبلیغ خاص شود، مبلغی به حساب شما اضافه خواهد شد.

2-ارائه مشاوره آنلاین

یکی دیگر از راه های کسب درآمد آنلاین مشاوره است به این معنا که اگر در زمینه خاصی تخصص دارید، می توانید افرادی را پیدا کنید که به مشاوره شما احتیاج داشته باشند. بسیاری از مردم حاضر هستند برای دریافت مشاوره درست هزینه‌های خوبی پرداخت کنند. یکی از همکاران من از طریق مشاوره اینترنتی پولدار شده است، یکبار به من گفت که چند سال فقط در وب سایتم درباره تخصص خودم می نوشتم اما بعد از چند سال موسسه ها و شرکت های بسیار بزرگی با من تماس می‌گرفتند که از من مشاوره بگیرند و به ازای آن هم پول خوبی می پرداختند. او الان حدود 100 دلار در ساعت درآمد دارد و این درآمد فقط از طریق مشاوره آنلاین است.
اگر دوست دارید که شما هم مشاور باشید، توصیه می کنیم که طراحی سایت خود را همین حالا آغاز کنید اما اگر علاقه مند هستید که اول کمی با این حوزه آشنا شوید من به شما پیشنهاد می کنم که وب سایت Clarity.fm را ببینید؛ این وب سایت به کاربرانش اجازه می دهد که به صورت رایگان ثبت نام کرده و از مشاوره سایرین استفاده کنند. با دیدن این وبسایت دید بهتری درباره این نوع بازاریابی اینترنتی پیدا خواهید کرد.

 

 

مطالب پیشنهادی :

آموزش پایه تگ‌های HTML  

چند روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020  

 

3-درآمد اینترنتی با بازاریابی وابسته

چه وب سایت داشته باشید چه هنوز در حال کمک گرفتن از وبلاگ ها باشید، می توانید نیم نگاهی به بازاریابی وابسته بیندازید. بازاریابی وابسته به این معناست که برای پول درآوردن با فرد یا شرکت دیگری محتوای خود را شریک می شوید. برای مثال اگر در جایی به وسیله یا محصول خاصی اشاره می کنید، لینک فروش آن محصول از شریک تجاری خود را قرار می دهید تا خواننده از وی خرید خود را انجام بدهد و قاعدتا شریک شما هم به ازای فروش خود به شما مبلغی را پرداخت خواهد کرد.
به طور کلی می توانید شرکت هایی را پیدا کنید که در ارتباط با محتوای شما فعالیت می کنند برای مثال فرض کنید که یک مشاور مالی هستید و مطالبی که در وب سایت خود قرار می دهید همه در رابطه با همین زمینه تخصص خودتان است، بنابراین شرکت هایی که می توانند شریک محتوای شما شوند سازمانهایی مانند ارائه دهندگان کارت های اعتباری، فعالان و سپرده گذاران متمرکز و بازکنندگان حساب های پس انداز و مواردی از این قبیل هستند.
اگر خوب و حرفه ای وارد بازار کار اینترنتی شوید و با یک یا دو شرکت مالی بزرگ قرارداد همکاری ببندید، می توانید ماهانه به درآمدهای میلیون دلاری برسید و اگر تصور می کنید که این یک شعار است باید بگویم که وب سایت marketing sense of sense با همین روش امروز در ماه 100000 دلار درآمد دارد.

4-آموزش آنلاین

بسیاری از شما همراهان عزیز شرکت استعدادی دارید که می توانید آن هنر و استعداد را به دیگران بیاموزید. شما می توانید به صورت آنلاین کلاس آموزشی یا همان دوره آنلاین برگزار کنید. خوشبختانه آموزش اینترنتی در دوران شیوع ویروس کوید 19 رونق زیادی یافته و حالا شما می توایند از آشپزی تا درس های پیچیده ی اقتصادی را به صورت آنلاین آموزش بدهید یا آموزش بگیرید. می توانید کلاس های خود را بفروشید یا با ارائه تخفیف افراد زیادی را به خود جذب کنید.
در سال گذشته یکی از دوستان نزدیک من چند دوره آنلاین برگزار کرد و درآمد او در پایان سال به نسبت سال گذشته وی 6 برابر شده بود. اگر وب سایت ندارید اما متخصص هستید، پیشنهاد می کنم همین حالا به شرکت طراحی وب سایت درخواست طراحی وب سایت بدهید زیرا با تورم موجود همواره قیمت طراحی وب سایت افزایش می یابد اما ما خدمات خود را با قیمت سال گذشته در اختیار شما قرار می دهیم. اگر هنوز درباره داشتن وب سایت مردد هستید باید بدانید که برخی افراد که به درآمدهای کوچکتر راضی هستند برای فروش کورس های آموزشی خود از وب سایت هایی مثل teachable.com کمک می گیرند که بازدید از آن نیز خالی از لطف نیست و می توانید از آن برای طرح وب سایت آموزشی خود نیز ایده بگیرید.

5-پادکست

یکی از راه های کسب درآمد آنلاین که در یکی دو سال گذشته در ایران هم طرفداران زیادی به دست آورده میزبانی از یک پادکست است. پادکست نوع مدرن رادیو است که هرکسی در زمینه های مورد علاقه خود می تواند فقط با گوش دادن آموزش ببیند. اگر پادکست خوبی داشته باشید، بعد از مدتی شرکت هایی که در زمینه کاری مرتبط با شما فعالیت می کنند، به سراغتان می آیند و اسپانسر پادکست می شوند و شما را به درآمدهای میلیونی می رسانند.
من هنوز یادم هست که اولین اسپانسرم را از پادکستم پیدا کردم که با حساب قیمت دلار امروز چیزی حدود 8000 دلار به من پرداخت کردند و من فقط در ابتدای پادکستم از آنها نام می بردم. با وجود این که شرکت اپل در گوشی های خود پادکست را به صورت دیفالت قرار داده بسیاری از ایرانی ها نیز حالا با پادکست آشنایی دارند. من کسانی را می شناسم که از پادکست هایشان چیزی حدود 400000 دلار درآمد دارند.
باید اعتراف کنم که راه اندازی و داشتن پادکست یکی از روش های سخت کسب درآمد اینترنتی است زیرا باید هم دست به نوشتن شما قوی باشد و هم درباره چگونگی ضبط و ویرایش پادکست بدانید اما هنوز هم یکی از پردرآمدترین روش‌های درآمد مجازی به شمار می آید. اگر بخواهید یک پادکست ایرانی گوش بدهید و ایده بگیرید من به شما رادیو فاینداتور را توصیه می کنم.

6-فروش کتاب به صورت آنلاین

همه می دانیم که برای چاپ کتاب زمان و هزینه سنگینی باید بپردازیم اما این روزها تمام کتاب های منتشر شده در دنیا را می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید و از همه مهمتر این که می توانید کتاب خودتان را به صورت آنلاین بنویسید و منتشر کنید و روانه بازار اینترنتی نمایید. وب سایت هایی وجود دارند که با اختصاص دادن فضای مخصوص به هر کاربر اجازه می دهند که هرکسی کتاب های خود را در آن بارگزاری کند که البته نمونه های خوب این نوع وب سایت ها اغلب خارجی هستند. یکی از کسانی که در جهان در این زمینه بسیار موفق است جوزف هاگو نام دارد که تا به حال صدها کتاب را به صورت اینترنتی منتشر کرده و کاربران زیادی هم دارد. او از وب سایت خود تا به حال 685 جلد کتاب فروخته است و ماهانه چیزی حدود هزار و 857 دلار درآمد دارد.
اگر فکر می کنید که می توانید کتابی بنویسید که مردم به خواندن آن علاقه مند شوند با یک استراتژی هوشمند و بدون پرداخت هزینه ای بابت چاپ و انتشار می توانید وب سایت فروش کتاب آنلاین داشته باشید یا کتاب خود را آنلاین بفروشید.

7-وب سایت فروشگاهی

یکی از پردرآمدترین راه های کسب درآمد اینترنتی در دنیا و به ویژه در ایران داشتن وب سایت فروشگاهی است. اگر این راه را انتخاب می کنید، مهمترین کار شما داشتن یک وب سایت فروشگاهی حرفه ای و بهینه سازی وب سایت است. باید به یک شرکت طراحی وب سایت مراجعه کرده و درخواست طراحی وب سایت فروشگاهی بدهید و در صدد جمع آوری یک بانک اطلاعاتی قوی باشید.
امروزه دیگر نیازی نیست که حتما یک شی یا کالای حقیقی را به فروش برسانید و مانند وب سایت هایی چون دیجی کالا عمل کنید بلکه حالا بسیاری خدمات را هم می توان به صورت اینترنتی فروخت که یکی از نمونه های بارز آن وب سایت‌های فروش بیمه به صورت آنلاین هستند. در این نوع کسب و کار خریداران مایل هستند که به صورت مستقیم پول پرداخت کنند و شما کافیست که وبسایت قوی با ترافیک بالای خود را با یکی از شرکت های فعال در زمینه مورد نظر خود شریک شوید و هر روز شاهد افزایش موجودی حسابتان باشید.

8-کار آزاد اینترنتی

اگر نویسنده خوبی هستید، امکان این وجود دارد که با نوشتن در فضای مجازی صاحب درآمد شوید، شاید تصور کنید که این راه بسیار آسان است اما باید بگویم که نویسندگان فضای مجازی امروزه بسیار حرفه ای هستند و برای آن که بتوانید از این راه درآمد داشته باشید باید روی این کار تمرکز داشته باشید.
یکی از وبلاگ نویسان حرفه ای که می شناسم سالانه چیزی حدود 200 هزار دلار درآمد دارد که البته در زمینه کاری خود جزو 6 چهره برتر به شمار می آید. او از سال 2011 وبلاگ نویسی را شروع کرد که آن زمان به صورت پاره وقت کار می کرد تا درآمد بیشتری داشته باشد اما با گذشت زمان او توانست به وبلاگ نویسی حرفه ای تبدیل شود و درآمدش را 3 برابر کند؛ به همین خاطر شغل تمام وقت خود را رها کرد و تمام وقت نوشت. حالا او به صورت آنلاین به مردم چگونگی سرمایه گذاری در بانک ها را یاد می دهد.
این نویسنده باتجربه به من گفت که راز موفقیتش علاقه و ساخت روابط خوب با مردم بود و همیشه سعی می کرد که نوشته هایش کیفیت بهتری داشته باشند و تا 100% از محتوای خود اطمینان نداشت آن را منتشر نمی کرد.

9-پست های حمایتی

اگر وبسایت یا شبکه اجتماعی قوی و پررونقی دارید، می توانید با حمایت افرادی که در رده شما هستند، درآمد کسب کنید که این کار از طریق پست های تبلیغاتی انجام می شود. اصولا صاحبان شرکت های بزرگ دوست دارند که مبلغی را به وبلاگ نویسان یا صاحبان وب سایت های مطرح بپردازند تا از محصولات آنها حمایت شوند.
من هم اولین باری که مبلغی بابت پست حمایتی دریافت کردم آن قدر خوشحال شدم که ساعت ها در خیابان راه رفتم. فکر می کنم که اولین درآمدم از این راه 100 دلار بود اما آن زمان پول خیلی زیادی برای من به حساب می آمد و به مرور افراد بیشتری دوست داشتند که از پست های من استفاده کنند و به همین روش درآمدم هم بیشتر شد. این روزها درآمد من از این راه چیزی حدود 4500 دلار است و قوانین زیادی وضع کرده ام تا یک پست تبلیغاتی قبول کنم زیرا استفاده زیاد از پست های تبلیغاتی به شما ضرر می رساند.
من کسی را می شناسم که بابت هر پست تبلیغاتی 20000 دلار می پردازد که از نظر من این مبلغ خیلی زیاد و به عبارتی دیوانگی است با این وجود هدفم این بود که بگویم مبالغ زیادی را می توانید از این روش به دست بیاورید. نکته خوبی که درباره پست های تبلیغاتی وجود دارد این است که نه تنها به شما پول نقد پرداخت می کنند بلکه وسایل و خدمات رایگان متعددی هم به شما ارائه می دهند اما توجه داشته باشید که برای این نوع درآمدها باید یک استراتژیست قوی داشته باشید. امروزه بسیاری از وب سایت ها کار تبلیغاتی خود با سایر وب سایت ها را از طریق رپرتاژ آگهی انجام می دهند.

10-برگزاری وبینار

اگر هنوز هم قانع نشدید که می توان آنلاین به درآمدهای میلیونی رسید یکی از راه های دیگر وبینار است. وبینار نوعی کلاس آنلاین است که در آن یک نفر به سایرین آموزش می دهد و در واقع توصیه ها و نکاتش را به صورت رایگان در اختیار دیگران قرار می دهد. در حال حاضر وبینارهایی که در ایران پرطرفدار هستند اغلب درباره دیجیتال مارکتینگ و امور مالی فعالیت می کنند. حالا این سوال پیش می آید که اگر کلاس رایگان یا وبینار برگزار کنیم پس چطور درآمد به دست بیاوریم؟ نکته همیجاست، اگر وبینار شما خوب باشد حتما در انتهای آن افرادی هستند که حاضرند برای آموزش بیشتر به شما هزینه پرداخت کنند یا در کلاس های حضوری شما شرکت نمایند. حتی سخنرانان وبینارها امروزه کتابهایشان را هم به صورت ای بوک می فروشند.
درباره وبینار باید بگویم که مهم نیست در چه زمینه ای وبینار برگزار می کنید اما مهم این است که در کار خود حرفه ای باشید و بتوانید حاضران در کلاس های خود را به خرید خدمات مجاب کنید. این کار از طریق وبینارهای فیس بوک نیز امکان پذیر است که در ایران به خاطر تحریم ها طرفدار زیادی ندارد و ما هم توصیه می کنیم که وب سایت مخصوص خود را داشته باشید.

11- کانال های ویدئویی

یوتیوب یکی از سکوهای پرتاب درآمدی در جهان به شمار می آید. روش درآمد از یوتیوب این است اگر ویدئویی که در این وب سایت ها آپلود می کنید پربیننده شود، به ازای هر بار دیده شدن مبلغی پول به حساب شما واریز خواهد شد. آنتونیو سنتنو از کانال یوتیوب خود یک میلیون دلار درآمد داشته است.
حالا سوال این است که آیا می توانید از این طریق درآمد کسب کنید؟ آیا ویدئوهایی که می سازید پربیننده هستند؟

12-انجمن آنلاین بسازید

همیشه و در هر نوع وب سایتی می توانید یک انجمن داشته باشید، ایجاد یک انجمن می تواند کمک زیادی به کسب درآمد شما کند. در واقع استراتژی های درآمدی بر اساس نوع هر کسب و کاری متفاوت است برای مثال شاید برای کار شما یک انجمن در یک وبلاگ نیز خوب باشد اما برای کار دیگری حتما لازم باشد که صاحب انجمن آنلاین در وب سایت تخصصی باشید. در انجمن ها یا تالارهای گفتگو می توانید به خوبی مشتری ها را به صورت مستقیم ببینید و کالا یا خدمات خود را به آنها معرفی کنید. اگر انجمن شما مشهور شود به مرور احتمال این که بتوانید برای ورود به انجمن هم پول بگیرید وجود دارد.
بی تردید از تمامی روش هایی که اشاره کردم، می توانید به صورت اینترنتی پول در بیاورید اما همیشه اولین قدم داشتن وب سایت است پس همین حالا برای دریافت مشاوره و باخبر شدن از قیمت های طراحی وب سایت های مختلف با شماره تلفن های مندرج در وب سایت تماس بگیرید.

 

 

منبع : www.parsiangroup.com

سها عبدی بازدید : 23 سه شنبه 21 بهمن 1399 نظرات (0)

اگر به دنبال راه‌اندازی یک وبلاگ یا سایت برای خود هستید و البته قصد دارید وب‌سایتتان را خودتان ایجاد کنید، نیاز است که با اصول اولیه این کار آشنا شوید. در اولین مراحل کدنویسی برای ایجاد سایت باید انواع تگ‌ها و کاربردهای آن‌ها را شناخته و دلیل استفاده از آن‌ها را بدانید.

در این مقاله با کاربردی‌ترین تگ‌های HTML و نحوه استفاده از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

HTML چیست؟

زبان نشانه‌گذاری html، پایه و اساس هر وب‌سایتی است. کدهای html مشخص می‌کنند که عناصر بصری در کدام قسمت‌ها قرار بگیرد، به چه شکل باشند و رفتار آن‌ها چگونه باشد. این‌ها اولین مواردی هستند که مرورگر در ابتدا و حتی قبل از دریافت کدهای css و جاوا اسکریپت دریافت می‌کند.

این کدها به مرورگر اجازه می‌دهند تا ساختار صفحه‌ها را بخواند و محتواهای آن‌ها را نشان دهد. عناصر یک وب‌سایت از طریق کدهای html که ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم به نمایش درمی‌آیند، پس باید مطمئن شویم که از آن‌ها به‌درستی استفاده می‌کنیم. این زبان طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیاری داشته تا از طریق عناصر خود بتواند محتوا را به بهترین شکل ممکن ارائه دهند و مشتریان بتوانند ارتباط بهتری با وب‌سایت برقرار کنند.

از آنجایی که html تکامل یافته، مواردی را که قبلاً استفاده از آن‌ها را پیشنهاد می‌کرده، ممکن است دیگر کارایی خوبی نداشته باشند. این موضوع اهمیت زیادی دارد که همگام با پیشرفت‌های این زبان پیش برویم و خود را با قوانین آن به‌روزرسانی کنیم. از این طریق می‌توانیم بهترین محتوا را به کاربران خود ارائه دهیم.

عنصر <div> یکی از اصلی‌ترین تگ‌های html به‌حساب می‌آید. در حال ادبی پیش‌فرض این تگ هیچ‌گونه استایلی ندارد و هیچ ویژگی به آن نسبت داده نشده است، البته تمام مرورگرها از آن پشتیبانی می‌کنند. با اعمال کردن استایل مورد نظر خود به این تگ، رفتار و ظاهر آن را در مرورگر تعیین می‌کنیم.

در ادامه به بررسی تگ‌های پایه html و مواردی که باید حتماً از آن‌ها در پروژه‌های خود استفاده کنیم می‌پردازیم:

تگ‌های پایه html کدم‌اند؟

تگ‌های معنایی (Semantic Tags) هستند که به محتواهای درون خود معنا می‌بخشند. تگ <header> یکی از این موارد است. تگ‌های غیر معنایی (Non-semantic Tags) نیز تگ‌هایی هستند که برای اعمال کردن استایل‌های مورد نظر به کار می‌روند و هیچ معنای خاصی ندارند.

پیش از اینکه HTML٥ مجموعه جدید خود را برای عناصر معنایی معرفی کند، توسعه‌دهندگان وب از تگ <div> برای رسیدن به تأثیرات مشابه تگ‌های معنایی استفاده می‌کردند. به عنوان مثال <div id=”header”> به عنوان تگ هدر بکار می‌رفت.

با اضافه کردن توضیحاتی به این تگ، دولوپر متوجه نوع کاربرد‌ آن تگ می‌شد، اما مرورگر قادر به فهمیدن آن توضیحات نبود.

تگ‌های معنایی از جمله تگ <nav> و <header> به ساختاربندی صفحات وب کمک می‌کنند. تگ‌ها باید به گونه‌ای باشند که تنها با نگاه کردن به آن‌ها متوجه کاربرد آن‌ها شویم که این امر با تگ <div> در جایگاه تگ‌های معنایی امکان‌پذیر نبود.

این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا همیشه بتوانید از تگ‌های معنایی که به عنوان پایه و اساس صفحات وب هستند به درستی استفاده کنید.

تگ <header>

این تگ در حالت عادی شامل عناصری تکراری می‌شود که به طور مستقیم با دیگر قسمت‌های یک صفحه وب ارتباطی ندارد. ویژگی‌هایی که این تگ می‌تواند در بر بگیرد، مجموعه‌ای از عناصر مقدماتی و ناوبری هر صفحه است که شامل لوگو، ناوبری کل سایت یا بخش جستجوی محتوای سایت است.

نکته جالب توجه این است که در یک صفحه می‌تواند چندین تگ <header> قرار بگیرد. به عنوان مثال، در صفحه اصلی یک وبلاگ می‌توان بابت هر پست یک تگ <header> در نظر گرفت.

تگ <nav>

اکثر وب‌سایت‌ها بخشی را به عنوان ناوبری در نظر می‌گیرند. این بخش می‌تواند شامل لینک‌هایی به صفحات مختلف سایت یا استایلی به عنوان برد کرامب سایت باشد. البته نیازی نیست که هر لینک در یک تگ <nav> مجزا قرار بگیرند. تنها مجموعه‌ای از لینک‌هایی از دیگر صفحات نیاز به قرار گرفتن در یک تگ <nav> دارند، البته این مورد نیز به محتوا بستگی دارد.

یک الگوی معمول برای این تگ شامل لینک‌هایی به صفحه سیاست‌ها و قوانین سایت یا صفحه ارتباط با ما در فوتر سایت است. استفاده از محتوای فوتر در این تگ، برای شناسایی لینک‌های ناوبری سایت کافی است و نیازی به استفاده از تگ <nav>‌مجزا نیست.

تگ <main>

تگ <main> به عنوان نقطه کانونی هر وب‌سایت به حساب می‌آید. هرکدام از بخش‌هایی که خارج از هدر و فوتر باید در بخش main قرار بگیرند. به این نکته توجه داشته باشید که در هر صفحه باید یک تگ <main> بکار رود. تکنولوژی‌هایی که قابلیت خواندن محتوای صفحات وب را دارند، می‌توانند عنصر main را تشخیص داده و این امکان را به کاربران بدهند تا سریعاً به سراغ این بخش از صفحه وب بروند.

تگ <main>

تگ <aside>

تگ <aside> نیز همانند تگ <main> شامل اطلاعات اصلی هر صفحه می‌شود. اطلاعاتی که درون این تگ قرار می‌گیرد، می‌تواند مجزا از دیگر محتواهای سایت به نمایش درآید. به عنوان مثال،‌ از این تگ برای ایجاد ناوبری سایدبار یا قرار دادن تبلیغات در کنار فوتر استفاده می‌شود.

 

مطالب پیشنهادی :

چند روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020  

در طراحی سایت به کاربرانتان احترام بگذارید تا مشتریان بیشتری جذب کنید!  

 

تگ <footer>

تگ <footer> شامل تمام اطلاعات خلاصه‌ای از محتوای وب‌سایت می‌شود. معمولاً اطلاعاتی از جمله آدرس، اطلاعاتی در مورد کپی‌رایت یا لینک‌هایی به صفحات مکمل سایت می‌شود. نیازی نیست که حتماً فوتر سایت و اطلاعات آن در انتهای صفحه قرار بگیرد، می‌توان این بخش را در هر قسمتی از صفحه قرار داد یا اصلاً آن را بکار نبرد.

تگ <article> و <section>

طبق قوانین W٣C، این دو تگ به با ویژگی‌ها و عملکرد یکسان معرفی شده‌اند. هر دوی آن‌ها با این هدف طراحی شده‌اند تا بخش‌های مشخصی از سایت را در کنار یکدیگر قرار دهند. تنها تفاوت اصلی آن‌ها، نوع ترکیب‌بندی آن‌ها است. تگ <article> عملکردی مستقل دارد. در واقع محتوای درون آن به عنوان عنصری مستقل شناخته می‌شوند. به عنوان مثال، یک پست وبلاگ، نظر یک کاربر یا توییت قرار داده شده در صفحه سایت با این تگ به نمایش گذاشته می‌شوند.

در مقابل تگ <section> قرار دارد که وظیفه آن قرار دادن بخش‌های مختلف یک صفحه در کنار یکدیگر است که به تنهایی معنایی خاصی ندارند. در واقع این تگ با گردآوری محتواهای مختلف سایت معنا می‌گیرد و عملکردی مستقل نخواهد داشت. به عنوان مثال، مجموعه‌ای از گرافیک‌های مرتبط، یک فصل از کتاب یا یک تب از تب‌های قرار گرفته در یک رابط کاربری با استفاده از این تگ به نمایش گذاشته می‌شوند.

نکته جالب توجه این است که هر تگ <article> می‌تواند شامل تعدادی تگ <section> باشد.

این موضوع را به یاد داشته باشید که تگ‌های معنایی HTML، عملکردهایی بیش از ساختار کلی سایت دارند. در واقع هرکدام از این عنصرها بیانگر یک معنای خاص هستند که شکل اصلی و مناسبی را برای یک وب‌سایت ایجاد می‌کنند. تنها زمانی از تگ‌های <div>و <span> استفاده کنید که هیچ تگ جایگزینی برای آن‌ها وجود نداشته باشد.

چرا استفاده مناسب از زبان نشانه‌گذاری HTML مهم است؟

چرا استفاده مناسب از زبان نشانه‌گذاری HTML مهم است؟

بکار بردن صحیح و بجای تگ‌های Html در کدهای وب‌سایت خود از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه به بررسی دلایل این امر می‌پردازیم:

۱. بهبود سئوی سایت

موتورهای جستجوگر از جمله گوگل همیشه در حال خزیدن در سطح وب به منظور یافتن وب‌سایت‌ها و ثبت محتواهای آن‌ها هستند. آن‌ها خزیدن خود را با جستجو برای تگ‌هایی از جمله <h١> و <article> انجام می‌دهند تا محتواهای درون این تگ‌ها را طبق الگوریتم‌های خود بررسی و تحلیل کنند. به عنوان مثال، جستجو برای بلیت یک کنسرت با جستجو برای عنوان‌هایی شامل نام آن رویداد انجام می‌شود. در این میان، تگ <p> شامل متن معرفی هنرمند مورد نظر و تگ <time> شامل زمان برگزاری کنسرت می‌شود. اگر در این فرآیند جستجو توسط موتورهای جستجوگر، محتوای مورد نظر توسط این تگ‌ها یافت نشود، این سایت در نتایج جستجو برای این محتوا به نمایش درنخواهد آمد.

۲. دسترسی بهتر

برخی از عناصر بیانگر رفتارهایی مرتبط با خود آن‌ها هستند. به‌عنوان مثال، تگ <button> شرایطی را برای عمل کلیک کردن بر روی یک دکمه فراهم می‌کند و مرتبط با آن است. اگر بجای استفاده از تگ <button> از تگ <div> استفاده شود، سیستمی که وظیفه خواندن عملکردها را دارد، متوجه نخواهد شد که این بخش به عنوان دکمه ایجاد شده است،‌ مگر اینکه به تگ <div> ویژگی‌هایی را اضافه کنیم تا به تگ <button> تبدیل شود.

بهبود دسترسی سایت با استفاده از تکنولوژی مناسب مرتبط است. بدون استفاده از عناصر بصری در سایت،‌ ناوبری آن آسان نخواهد بود. اگر دسترسی به بخش‌های مختلف سایت شما آسان نباشد،‌ مسلماً کاربران سایتتان را رها خواهند کرد.

بخش‌های مهم سایت خود را می‌توانید با استفاده از تگ <nav> یا اضافه کردن ویژگی‌های متناسب به تگ‌های دیگر، محتوای سایت خود را بهتر به مرورگر معرفی کرده و از این طریق دسترسی آن را برای کاربران خود آسان‌تر کنید.

بدون رعایت این مسائل یا استفاده نابجا از تگ‌ها،‌کاربر قادر به یافتن محتواهای مورد نیاز خود نخواهد بود.

۳. برنامه‌ریزی برای آینده

یکی از اصول اولیه هر وب‌سایت، رعایت اصول کدنویسی به هنگام ایجاد سایت است. عملکرد سایت در تمام طول فعالیت آن به ساختار طراحی وب‌سایت در مراحل اولیه بستگی دارد. البته از همان ابتدا باید سایت را به طریقی طراحی کرد که برای تغییرات و به‌روزرسانی‌های آینده نیز آمادگی‌های لازم را داشته و با تکنولوژی‌های جدید سازگار باشد و البته به‌راحتی بتوان عناصر سایت خود را به‌روزرسانی کرد. با استفاده صحیح از عناصر و تگ‌ها در مراحل ابتدایی، این اطمینان را خواهید داشت که وب‌سایت شما در آینده نیز قابل‌درک و یافتن خواهد بود.

 

با بررسی موارد گفته شده در این مقاله و رعایت آن‌ها به هنگام ایجاد سایت خود، برای همیشه حضوری پررنگ در موتورهای جستجوگر داشته باشید و از این طریق کاربران بیشتری را به خود جذب نمایید.

 

 

منبع : mag.hostiran.net

سها عبدی بازدید : 20 شنبه 18 بهمن 1399 نظرات (0)

روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 از خلاقیت های تکنیکی طراحان وب سایت است که هر ساله در حال تغییر می باشد. ایجاد فرم های جدید و به روز که در عین خلاقیت، محبوب نیز می باشند، از گرایش هایی هستند که طراحان وب به دنبال ایجاد آن می باشند. در ادامه به 8 روند طراحی نوآورانه برای وب در سال 2020 می پردازیم.

طراحی وب سایت

امروزه با گسترش تکنولوژی، انسان ها در عصر جدیدی به نام ارتباطات زندگی می کنند که به لطف اینترنت، توانسته اند جهان را در قالب یک دهکده جهانی تعریف کنند. با این پیش زمینه می توان بیان کرد که ارتباطات انسان ها از طریق اینترنت و ابزارهای برخاسته از آن به خصوص اپلیکیشن ها و وب سایت ها بسیار آسانتر و سریعتر شده است.  یکی از این ابزارهای ارتباطی وب سایت ها هستند که امروزه به لطف بستر فضای مجازی، محلی برای تعامل مستقیم افراد با مشتریان و مخاطبان آنها می باشند.

طراحی وب یا Web Design به معنی ایجاد یک پایگاه اینترنتی است که می تواند با هدف ارائه خدمات، محتوا مفید برای کاربران، فروش کالا، اطلاع رسانی و یا زندگی شخصی ساخته شود. مفهوم طراحی وب در برگیرنده یک مجموعه پروسه است که از قسمت های مختلفی از جمله لایه سازی صفحات، طراحی گرافیکی، تولید محتوا و اصول سئو تشکیل شده است.

 

ویژگی های مهم در طراحی وب سایت

طراحی وب یکی از مهمترین بخش های راه اندازی یک وب سایت در فضای مجازی است که اگر به خوبی انجام شود، باعث جذب کاربران بسیاری علاوه بر افزایش اعتبار وب سایت خواهد شد. وب سایت های با کیفیت امروزه دارای ویژگی های مشترک و یا خاصی می باشند که سبب می شود تا آنها هم از نظر کارایی و هم از نظر زیبایی متمایز با بقیه سایت های دیگر شوند. از جمله این ویژگی ها و نکات مهم در طراحی وب سایت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از یک دامنه مناسب برای وب
  • استفاده از طرح های گرافیکی زیبا و خاص از جمله یک لوگو چشم نواز به عنوان برند شما
  • رعایت ابعاد مناسب برای بخش های مختلف وب سایت 
  • استفاده از جلوه های گرافیکی 
  • ارائه ایمیل، آدرس و تلفن و سایر راه های ارتباطی برای وب سایت و ارتباط کاربر با شما
  • ایجاد قسمت چت آنلاین
  • طراحی و ایجاد منوی ناوبری
  • ایجاد یک باکس جستجو در وب سایت
  • امکان درج نظر
  • ریسپانسیو کردن سایت 
  • رعایت نکات امنیتی از جمله گذاشتن گواهی امنیت ssl
  • استفاده از یک میزبان مناسب برای وب سایت

 

طراحی نوآورانه سایت 

با توجه به اینکه گرایش ها و طراحی های وب سایت ها هر ساله به طور مداوم در حال تغییر می باشند، از این رو بسیار مهم است تا وب سایت های محبوب این تغییرات را بررسی کنند و طراحی وب سایت خود را با آن در صورت لزوم تطابق بخشند. در ادامه به برخی از روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 می پردازیم که عبارتند از:

  • مودهای تاریک
  • طرح های رنگی درخشان
  • عناصر سه بعدی همه جانبه
  • ترکیب عکاسی با گرافیک
  • جستجوها و کلیک کردن های اینترنتی کمتر
  • لایه ها، سایه های نرم و عناصر شناور
  • نقص هایی که شخصیت می سازند
  • چارچوب های محکم از فضای سفید

طراحی و خلاقیت نوآورانه طراحی سایت در سال 2020

مطالب پیشنهادی :

در طراحی سایت به کاربرانتان احترام بگذارید تا مشتریان بیشتری جذب کنید!  

انتخاب چه هاستی برای وب سایت من مناسب است؟  

 

 

روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 | قسمت اول

مودهای تاریک یکی از روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 است که در آن عناصر رنگی و طرح ها بیشتر جلوه می کنند و علاوه بر آن، می توانند سبب صرفه جویی در انرژی و افزایش عمر صفحه نمایش شوند. از دیگر روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 می توان به روند طراحی نقص های شخصیت ساز اشاره نمود. به این معنا که عدم کامل بودن عناصری که در حالت دستی طراحی شده اند، سبب می شود تا حس انسانی بودن و پویایی در وب سایت ها ایجاد شود. در این طراحی ها، عدم استفاده از طرح های بی نقص ماشینی کنار گذاشته شده و با طراحی های واقعی تر، بر جذابیت و زنده کردن وب سایت افزوده می شود. همچنین می توان به عناصر سه بعدی همه جانبه در روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 اشاره نمود که غالبا استفاده از این عناصر، همواره برای مردم جذاب بوده و این اشکال سه بعدی، باعث ایجاد تجربه ای همه جانبه برای سایت شما خواهد شد.

 

روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 | قسمت دوم

چهارمین مورد از 8 روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 را می توان لایه ها، سایه های نرم و عناصر شناور دانست. در واقع این مورد به ایجاد عمق و هیجان در وب سایت شما می پردازد و ظاهری سه بعدی در آن ایجاد می کند. ترکیب عکاسی با گرافیک، یکی دیگر از ترندهای خلاقانه طراحی وب سال 2020 است که در آن گرافیک های اصیل در کنار عکس های واقعی، سبب ایجاد جلوه های بصری به یادماندنی تر و زیباتر خواهند شد. استفاده از تصاویر و گرافیک های منطبق با شخصیت شما می تواند باعث انعطاف پذیرتر شدن وب سایت شود.
چارچوب های محکم از فضای سفید را می توان ششمین روند طراحی نوآورانه در نظر گرفت که به مفهوم استفاده بیشتر از فضاهای سفید برای ساختاربندی بیشتر طرح های خود می باشند. این چارچوب های عریض از فضاهای سفید باعث القای یک ساختار محکم برای وب سایت شما خواهد بود.

جدیدترین روند طراحی وب سایت در سال 2020

روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 | قسمت سوم

طرح های رنگی درخشان و جستجوها و کلیک کردن های کمتر اینترنتی از دیگر موارد 8 روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020  می باشد که به ترتیب در طرح های رنگی، ایجاد احساس سه بعدی بودن و بیرون آمدن طراحی های سایت از صفحه نمایش و در جستجوها و کلیک کردن های کمتر اینترنتی، کوچکتر کردن و کمتر کردن متون در کنار تمرکز اصلی بر تصاویر بزرگ پیش زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

 

 

منبع : www.papgroup.ir

سها عبدی بازدید : 14 یکشنبه 12 بهمن 1399 نظرات (0)

داشتن یک وب سایت موفق پیش از هر چیز نیازمند طراحی UX روان و کاربرپسند می‌باشد. به عبارت دیگر تا زمانی‌که وب سایت شما ظاهری متناسب با نیازهای کاربران نداشته باشد و در آن‌ها احساس تعلق ایجاد نکند، احتمال موفقیت آن بسیار پایین خواهد بود. 

در طراحی UX محترمانه باید بکوشید احساس احترام و مورد قبول واقع شدن را به کاربران القا نمایید، زیرا افراد بر اساس طبیعت خود نیاز دارند که در هر جمعی پذیرفته شوند تا احساس معذب بودن و یا ناراحت نداشته باشند. همه انسان‌ها در مکان‌هایی که احساس مطلوب نداشته باشند، باقی نمانده و به سرعت آن‌جا را ترک می‌کنند.

کاربران یک وب سایت نیز متشکل از همین افراد هستند که اگر احساس محترم بودن در سایت شما نداشته باشند، اولین واکنششان خروج از صفحه سایت خواهد بود. در حقیقت کاربران شما نیاز دارند که هم مورد قبول قرار بگیرند هم محترم شمرده شوند. به همین دلیل در مقاله پیش رو چند نکته مهم در رابطه با طراحی UX محترمانه را با هم بررسی می‌کنیم. 

1- وقت کاربر را ارزشمند بدانید!

افراد زمان محدودی در طول شبانه ‌روز دارند و در تلاشند تا بهترین نتیجه را از این زمان به دست آورند. آن‌ها در جستجوی سریع‌ترین روش برای رسیدن به جواب سوالات و مسائلشان هستند. آن‌ها زمان کافی برای انتظار کشیدن و یا جستجو میان لینک‌های سردرگم وب سایت‌ها ندارند. از این رو رعایت موارد ذیل برای داشتن وب سایت روان و واضح بسیار مهم است:

- طراحی وب سایت باید به گونه‌ای باشد که در کمترین زمان ممکن تمام اطلاعات برای کاربر لود شود. مطالعات اخیر نشان می‌دهد کاربران تنها 3 ثانیه برای بارگذاری یک سایت صبر می‌کنند. بنابراین وب سایت شما باید به قدر ساده و سریع باشد که در کمتر از 3 ثانیه لود شود. در غیر اینصورت بازدیدکنندگان آن را ترک کرده و به سوی رقبای شما می‌روند. 

- نکته دیگر نمایش تبلیغات به صورت آزاردهنده است. گاهی وب سایت ها بدون توجه به احساس کاربرانشان، مدام پنجره‌های تبلیغاتی را نمایش می‌دهند. این در حالی است که فرد هنوز تمام سایت را مشاهده نکرده و به خوبی از محتوای آن آگاه نشده است. چنین شرایطی باعث فرار کاربران و ترک سایت خواهد شد. 

- هنگام تهیه فرم‌های عضویت و ... به ساده بودن آن دقت کنید. کاربران اغلب فرصت کافی برای درج اطلاعات ریز و جزئی را ندارند و در مواجهه با فرم‌های طولانی احساس ناخوشایندی خواهند داشت. 

 

وقت کاربر را ارزشمند بدانید!

 

2- کاربران را بشناسید و از فرضیات دوری کنید!

علم بازاریابی در طول سالیان گذشته بر پایه فرضیات و قضاوت‌ها قرار داشته است در حالی‌که اغلب افراد وقتی احساس کنند تصور پیش فرضی درباره آن‌ها وجود دارد، ناراحت می‌شوند. چه این فرضیات صحیح باشد و چه ناصحیح.

استفاده از تصوراتی همچون معنای زن یا مرد بودن، اخلاقیات یک گروه به خصوص از کاربران، ویژگی‌های والدین خوب بودن و ... در طول این سال‌ها بسیار پرطرفدار بوده اما کارشناسان معتقدند این روش‌ها نه تنها موجب موفقیت یک کسب و کار نخواهد شد، بلکه تاثیرات مخربی بر جای می‌گذارد. 

مدیریت یک وب سایت با استفاده از فرضیات متعدد، موجب از دست دادن مشتریان زیادی خواهد شد. بنابراین این روش را کنار گذاشته و بکوشید مشتریان واقعی خود را به خوبی بشناسید و با خصوصیات اخلاقی آن‌ها آشنا شوید. 

 

کاربران را بشناسید و از فرضیات دوری کنید.

 

3- آن‌ها را از انجام کار تکراری بازدارید!

اشتباه کردن جزئی از وجود انسان است و هر فردی در طول زندگی خود بارها دچار اشتباه و یا فراموشی می‌شود. این امر در تکمیل نمودن فرم‌های وب‌سایت نیز بارها رخ می‌دهد. 

طراحی فرم عضویت، خرید و یا هر فرم دیگری که در وب سایت خود به آن نیاز دارید، باید بر اساس یک سری اصول و قواعد انجام شود. در زمان ساخت یک فرم همواره به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است کاربر شما فیلدی را اشتباه پر کند، یا آن را فراموش کند و تا آخرین مرحله ثبت اطلاعات پیش رود حالا که وی به مرحله پایانی ثبت اطلاعاتش می‌رسد، اگر مجبور باشد بازگردد و فرم را مجدداً پر کند منصرف خواهد شد. چرا که او نمی‌خواهد یک‌بار دیگر این مرحله طولانی را طی نماید و شاید در آخر به این نتیجه برسد اصلاً خرید این کالا و یا عضویت در این سایت ارزشش را ندارد.

 

مطالب پیشنهادی :

انتخاب چه هاستی برای وب سایت من مناسب است؟  

تفاوت وردپرس با جوملا  

 

 

طراحی فرم باید به گونه‌ای باشد که فرد در مواجهه با اشتباه، نیاز به تکمیل اطلاعات از ابتدا نداشته و تنها به اصلاح فیلد مورد نظر بپردازد. پر کردن مجدد تمام فرم کاربر را خسته و آزرده خواهد ساخت و ممکن است برای همیشه این مشتری را از دست بدهید. بهتر است کاربران خود را تشویق کنید تا اطلاعات مورد نیازتان را درج نمایند اما از مجبور کردن آن‌ها به انجام کارهای تکراری دوری کنید. 

 

کاربر را از انجام کار تکراری بازدارید.

 

زمانی‌که از کاربران درخواست اصلاح فرم را دارید باید به لحن خود و کلماتی که استفاده می‌کنید دقت داشته باشید. در این شرایط باید از عبارات احترام‌آمیز کمک بگیرید و از به کار بردن جملاتی که موجب ایجاد احساس ناخوشایند در کاربران می‌شود، پرهیز کنید. فردی که وارد سایت شما می‌شود باید همواره حس کند مورد احترام قرار گرفته و هیچ‌گاه در برابر اشتباهاتش احساس کودن بودن نداشته باشد. 

افراد در برابر توهین به شدت واکنش می‌دهند و اگر چنین برداشتی از رفتار شما داشته باشند، به سرعت وب‌سایتتان را ترک خواهند نمود. بدین جهت بهتر است این مسئله را واضح بیان کنید که اشتباهات فقط بخشی از این فرآیند هستند و اغلب رخ می‌دهند، طوری رفتار کنید که بیشتر احساس احترام و پذیرفته شدن کنند.

4- فرآیند کار را برای مشتریان توضیح دهید!

طبیعت انسان به گونه‌ای است که وقتی به مکانی احساس تعلق داشته باشند، احساس بهتری داشته و مدام به آن سر می‌زنند. اگر می‌خواهید وب سایت شما بازدید بالایی داشته و نرخ تبدیل آن افزایش یابد، به مشتریانتان احساس تعلق القا کنید. با آن‌ها طوری رفتار کنید که وب‌سایت شما را از آن خود دانسته و از تمام جزئیات آن اطلاع داشته باشند. زیرا دانستن قوانین یک گروه اولین قدم برای احساس پذیرفته شدن در آن است.

زمانی‌که می‌خواهید کاربران عمل مشخصی را در سایت شما انجام دهند (به عنوان مثال روال ثبت‌نام در سایت)، مراحل کار را به طور روشن و واضح بیان کنید. در این صورت آن‌ها احساس بهتری به سایت شما داشته و نسبت به آن حس تعلق بیشتری خواهند داشت. برای مثال می‌توان فرآیند انجام کار را در قالب تصاویر برای کاربران به نمایش در آورید. استفاده از موشن گرافیک و یا انیمیشن‌های کوتاه و کم حجم نیز ایده جالبی است.

 

فرآیند کار را برای مشتری توضیح دهید.

 

5- با کاربران گفت‌وگو کنید!

گاهی کاربران در وب سایت دچار سردرگمی می‌شوند و یا سوالی برایشان پیش می‌آید که پاسخ آن را در لینک‌های متعدد سایت نمی‌یابند. در این شرایط فراهم آوردن امکان گفت‌وگو با یکی از مدیران سایت می‌تواند تاثیر زیادی در ایجاد احساس محترم شمرده شدن کاربران داشته باشد. زیرا این گفت‌وگو موجب راهنمایی کاربر شده و سوالات او را مرتفع خواهد ساخت.

شما می‌توانید از روش‌های مختلفی همچون ارتباط ایمیلی، چت آنلاین، درج اطلاعات تماس تلفنی و یا آدرس دفتر شرکت برای برقراری تماس حضوری استفاده نمایید. 

 

با کاربران گفت و گو کنید.

 

در نهایت ذکر این نکته خالی از لطف نیست که احساس احترام و پذیرفته شدن افراد به شناسایی و حتی قدردانی بشریت باز می‌گردد اما متأسفانه در دنیای دیجیتال شاید کمتر به این مسئله پرداخته می‌شود.

 

منبع : www.faratechdp.com

 

سها عبدی بازدید : 27 یکشنبه 05 بهمن 1399 نظرات (0)

این سوالی است که شاید هر کسی یکبار هم که شده آن را از خود پرسیده باشد. از بین این همه هاست و شرکت های گوناگون، چه هاستی برای سایت شما مناسب است؟

چه هاستی باید خریداری کنم؟

برای پاسخ به این سوال، ابتدا شما باید با انواع مختلف هاست ها آشناییت داشته باشید تا بتوانید با توجه به نیازهایتان، هاست ها مناسبی را انتخاب و خریداری نمایید. هاست معمولا بر اساس دو مورد اساسی طبقه بندی می شوند. مورد اول نوع هاست است و مورد دوم مشخصه های هاست شما می باشد

نوع هاست

بر دو نوع است که بر حسب سیستم عامل نصب شده روی سرور و نسخه آن طبقه بندی می شوند.

مطالب پیشنهادی :

عملا خیلی فرق نمی کند که شما از کدام یک از موارد فوق استفاده نمایید. مشخصه های هاست لینوکس به قرار زیرند:

  • ارزان بودن آن نسبت به هاست ویندوز
  • امنیت بالاتر در مقابله با هکرها
  • امکان برنامه نویسی به زبانهای دات نت و ASP در آن وجود ندارد.

مشخصه های هاست ویندوز به قرار زیرند:

  • گرانتر بودن در مقایسه با هاست لینوکس
  • امکانات بیشتر در مقایسه با هاست لینوکس
  • امکان برنامه نویسی به تمامی زبان ها در آن وجود دارد.

مشخصه های هاست

مشخصه های یک هاست، شامل مشخصه های عمومی آن نظیر نرخ پایداری سرور هاست، میزان فضای ارائه شده روی دیسک، پهنای باند، نرخ زمان خاموشی هاست در طول سال بر حسب درصد و مواردی از این دست.

توصیه ما به شما این است که اگر واقعا بار اولی است که هاست می خرید و یا دانش کافی برای خرید هاست را ندارید، در اینصورت برای شروع، با ارزان ترین هاست کار خود را شروع کرده و هر کجا که احساس کردید نیاز به ازتقای هاست خود را دارید، می توانید تنها با یک تماس از طریق ایمیل یا تلفن، و پرداخت ما به تفاوت، هاست خود را ارتقا دهید.

 

منبع : www.noyasystem.com

سها عبدی بازدید : 26 سه شنبه 30 دی 1399 نظرات (0)

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا کاملا رایگان و اپن سورس هست ( بر پایه مجوز GPL ) که شما بوسیله آن قادر خواهید بود براحتی یک وبلاگ - فوتوبلاگ - پادکست - گالری و ... بسازید.
وردپرس توسط زبان بسیار محبوب PHP نوشته شده و از قدرت بانک اطلاعاتی MySQL برای ذخیره داده ها استفاده می کند.
وردپرس در ادامه راه پروژه موفق b2 می باشد که در سال ۲۰۰۳ شکل گرفت. نام وردپرس توسط Christine Selleck دوست مت مولوگ[15] ( توسعه دهنده اصلی وردپرس ) پیشنهاد و از آن روز تا الان وردپرس با سرعت و پیشرفتی قابل ملاحظه تبدیل به معروفترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ بر روی هاست شده است.

دو هدف اصلی سازنگان وردپرس :
1- راحتی کاربر
2- رعایت استاندارد های جهانی

از وردپرس برای دو منظور استفاده میشود :
ابزار وبلاگ نویسی
سیستم مدیریت محتوا

 

                                                                                                                           

این که شما به چه منظوری از ور استفاده می کنید به نوع مطالب و هدف شما بستگی دارد. با این وجود، وردپرس به صورت گسترده به عنوان یک ابزار وبلاگ نویسی استفدپرساده می شود.

وردپرس تمام امکانات لازم برای ایجاد یک وب سایت پایه را همراه خود نصب می کند. در کنفرانس WordCamp سانفرانسیسکو، مت کاتز[16] از کارکنان گوگل اعلام کرد که وردپرس بهترین پلت فرم وبلاگ نویسی است که سازگار با موتورهای جست و جو می باشد و به علت این ویژگی، بهترین قدم اولیه برای هر کسب و کار آنلاین است.
هسته ی اصلی وردپرس شامل موارد زیر است:

  • نوشته ها و برگه ها
  • رسانه
  • پیوند ها
  • دسته ها و برچسب ها
  • قوانین و شناسنامه ی کاربران
  • خروجی های RSS، Atom و OPML
  • آدرس های اینترنتی سازگار با موتورهای جستجو
  • محافظت در برابر اسپم
  • بروزرسانی خودکار

 سایت های قابل ساخت با وردپرس:

  • وبلاگ های شخصی
  • شبکه های وبلاگ نویسی
  • شبکه های اجتماعی
  • دانشگاه ها و مدارس
  • سایت های تجاری

 

                                                                                                                          

مقایسه جوملا و وردپرس :

وردپرس و جوملا، از محبوب‌ترین CMSهای منبع‌باز هستند. این CMSها، جامعه پشتیبان بزرگ و فعالی دارند و راهنماهای آن‌ها به ‌وفور در اینترنت یافت می‌شود. جوملا به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای کدباز روز به روز در حال گسترش است. کارگاه های آموزشی و کنفرانس های تخصصی متعددی در رابطه با جوملا و کاربری آن برگزار می گردد . ورد پرس نیز از جمله سیستم های قدرتمند مدیریت محتوا محسوب می گردد که عمر آن از جوملا بیشتر است و اکثرا برای راه اندازی وبلاگ (Blog) بکار می رود.
نونگار نیز نرم افزاری متشابه با وردپرس طراحی و تولید کرده که با نام Lemon وارد بازار شده و برای طراحی سایت بسیار مناسب است .

 

مطالب پیشنهادی :

کاربرد CONVERSIONS در آنالیز وب سایت  

چهار راه موثر برای جذب کاربران توسط اینستاگرام

 

 

مزایا:

مزایای سیستم مدیریت محتوای جوملا:

  • یک سیستم مدیریت محتوای جامع و کامل
  • دارا بودن انواع بیشتر برنامه های الحاقی (ماژول ها و کامپوننت ها)
  • قابلیت کار با انواع متخلف پایگاه داده
  • قابلیت تعریف سطح دسترسی برای کاربران و مدیران سایت

مزایای سیستم مدیریت محتوای وردپرس:

  • سادگی در راه اندازی و نگهداری یک وب سایت
  • راحت تر و ساده تر بودن برای وب سایت های کوچک و بلاگ ها (وبلاگ ها)
  • سرعت عمل در انتشار مطالب

معایب:

معایب جوملا:

  • کاربری نه چندان ساده
  • سخت بودن رفع مشکلات در زمانی که مشکلی در عملکرد جوملا به وجود می آید.
  • احتیاج به دانش و تجربه بیشتر برای راه اندازی و پشتیبانی یک وب سایت

معایب سیستم مدیریت محتوای وردپرس :

  • محدودیت در گسترش پذیری (این سیستم بصورت پیشفرض برای راه اندازی وبلاگ و سایت های کوچک در نظر گرفته شده است)
  • مناسب نبودن برای راه اندازی سایت های تجاری بزرگ
  • نسبت به جوملا دارای الحاقات کمتری میباشد.

نتیجه گیری:

اگر شما وب سایت کوچکی دارید و می خواهید آن را از منزل مدیریت نمایید دراینصورت درحال حاضر سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهترین گزینه برای مدیریت و بروزرسانی وب سایت شما بصورت روزانه و متوالی می باشد زیرا کارها به سادگی و سرعت انجام می گیرد.
انجمن های گفتگوی مجازی متعددی برای کاربران وردپرس وجود دارد و راهنما های متعددی در اینترنت در دسترس مدیران سایت های وردپرسی می باشد .
اما اگر شما میخواهید یک وب سایت تجاری کار درست داشته باشید بدون شک جوملا را انتخاب کنید زیرا جوملا انتخاب اول حرفه ای ها می باشد.
تنها دلیل برای انتخاب جوملا به عنوان سیستم مدیریت محتوای برتر قدرت و گسترش پذیری فوق العاده آن می باشد در واقع قابلیت گسترش پذیری جوملا بی پایان است. برای وب سایت های بزرگ تجاری و پرتال های غیر تجاری جوملا دارای سیستم چندکاربره می باشد لذا برای سایت هایی که چندکاربره می باشند (چندین نفر بصورت هم زمان مدیریت یک سایت را برعهده دارند) جوملا بهترین گزینه است. هر مدیر می تواند سطح دسترسی خود را داشته باشد و به قسمت های دیگر دسترسی نداشته باشد.
برنامه های الحاقی (ماژول و کاپوننت) متعددی نیز بصورت تجاری و غیرتجاری برای جوملا موجود می باشد که هرکدام می تواند به قابلیت های پیشفرض جوملا بیافزاید.
به مانند وردپرس انجمن های گفنگوی مجازی متعددی نیز برای جوملا وچود دارد که مدیران و برنامه نویسان سایت هایی که از سیستم مدیریت محتوای جوملا استفاده می نمایند تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند اما یافتن مقالات آموزشی تا حدودی دشوار تر می باشد.
هر شخصی با دانش و تجربه کافی در زمینه سیستم های مدیریت محتوا مسلما جوملا را برای مدیریت سایت خود انتخاب می کند اما وردپرس برای کاربران مبتدی بسیار مناسب تر می باشد.

خلاصه

CMS ابزارهای مناسبی برای تولید و مدیریت محتوای وب‌سایت فراهم می‌کند؛ بدون آنکه نیازی به داشتن مهارت‌های توسعه اختصاصی وب برای تولید یا مدیریت محتوا داشته باشید. دیگر احتیاجی به دانستن HTML، جاوا اسکریپت و یا دانش برنامه‌نویسی وب لازم برای ساخت صفحات جدید یا ویرایش صفحات موجود در سایت نیست. فقط با چند اشاره و کلیک، تایپ و در نهایت کلیک روی دکمه Save، سایت شما فوراً آماده می‌شود.
نرم‌افزار مدیریت محتوا یا Content Management System برنامه‌ای است كه به‌طور كامل از ایجاد، مدیریت و به‌روزرسانی یك وب‌سایت پشتیبانی می‌كند و تمام ابزارهای مورد نیاز برای مدیریت یك سایت را دارا می‌باشد. CMS چرخه زندگی یك صفحه وب را از ایجاد و به‌روزرسانی تا انقراض آن در بر می‌گیرد. CMS همچنین دارای قابلیت مدیریت ساختار سایت، شیوه نمایش صفحات و ارتباط آنها با منوها می‌باشد. به‌عبارت ساده‌تر CMS نرم‌افزاری است برای تولید وب‌سایتی حرفه‌ای.
استفاده از CMS بجای روش قدیمی صفحات ثابت از لحاظ تجاری و اقتصادی مزایای بسیار زیادی دارد از جمله:

  • صرفه‌جویی در زمان برای ایجاد و به‌روزرسانی صفحات وب
  • سازگاری و استحكام بیشتر
  • راهبری (navigation) پیشرفته
  • انعطاف‌پذیری بیشتر
  • كنترل نامتمركز سایت
  • امنیت بالاتر وب‌سایت
  • كاهش ورود اطلاعات تكراری
  • كاهش چشمگیر هزینه‌های نگهداری
منبع : www.npco.net
سها عبدی بازدید : 72 سه شنبه 23 دی 1399 نظرات (0)

Conversions

به این معنی می باشد که آیا کارهایی که مدنظر ما هست، کاربران در سایت ما انجام داده اند یا نه؟
همانطور که در بخش های قبلی توضیح داده شد بخش overview  آمار کلی را بیان می کند. 

Goal URLs


در این بخش می توانید Location هایی که Goal ها در آن ها ثبت شده است را مشاهده کنید. از این طریق می توانید ببینید کدام پست شما بهتر عمل کرده و این نوع پست ها را بیشتر در خود قرار دهید.

Reverse Goal Path


این بخش مسیری که یک کاربر طی کرده تا Goal را ثبت کند به صورت معکوس نمایش می دهد.

Funnel Visualization 


بخش های Funnel Visualization و Goal Flow بسته به اینکه برای Goal خود  Funnel تعریف کرده باشید و فقط در این صورت این 2 مورد قابل استفاده کنید. 

این تصویر Funnel مربوط به یک فروشگاه اینترنتی می باشد که مراحل خرید را مرحله به مرحله نشان می دهد. خطوط سبز رنگ بیان کننده تعداد کاربرانی است که به مراحل بعدی رفته اند و خطوط قرمز رنگ همان Drop-offs یا میزان پرش کاربران بوده است . از طریق این بخش می توانیم صفحاتی که ریزش کاربران زیادی داشته را تشخیص داده و پس از بررسی آن را برطرف نمایید.

Goal Flow


در بخش Goal Flow نیز می توانید ببینید از چه Source هایی کاربران وارد سایت شما شده اند و اینکه از کل کاربرانی که وارد سایت شما شده اند چه میزان از Step1 به Step2 و در نهایت به Sales رسیده اند. در این مسیر ها  نباید بازگشت به مرحله های قبلی داشته باشیم و برای وب سایت های معمولی این موضوع یک مشکل است که چرا کاربران از Step2 به Step1 برگشت داشته اند. البته این موضوع نیز می تواند در برخی سایت ها با توجه به طراحی آن سایت طبیعی باشد. در این قسمت نیز باید میزان ریزش کاربران در مراحل مختلف را بررسی نموده و رفع نماییم.


 

Ecommerce


یک قابلیت گوگل آنالیتیک می باشد که شما می توانید محصولات و قیمت خود را در گوگل آنالیتیک ثبت کنید و آمار جالبی هم می توانید از این بخش بدست آورید و می توانید آمار درآمد را در قسمت report داشته باشید که شاید در پروسه تولید قرار گیرد.

Multi-Channel Funnels


با ورود به این بخش ، نمودار Conversions را مشاهده خواهید کرد.

در زیر نمودار عبارتی با نام Assisted Conversions وجود دارد که به این معنی می باشد که بعنوان مثال کاربری از مسیر ایمیل وارد سایت شما شده و سایت را ترک کرده سپس بعد از چند روز از طریق یک بنر وارد سایت شما شده و اکنون اگر Conversion انجام شود، ایمیل بعنوان Assisted Conversion و بنر Conversion محاسبه می شود. در واقع یک Assisted Conversion را می تواند یک Conversion کمکی در نظر گرفت.هم چنین از طریق نمودار دایره ای همپوشانی channel ها را می توانید مشاهده کنید.

مطالب پیشنهادی :

چهار راه موثر برای جذب کاربران توسط اینستاگرام

چگونه سایت بسازیم؟

 

 

Multi-Channel Funnel >Assisted Conversions 

در این نمودار به بررسی Assisted Conversions ها در channel های مختلف می پردازد. به عنوان مثال در channel email، 170 تا Assisted Conversions و   43 تا Conversions . اگر شما در  قسمت channel در acquisition مراجعه کنید و مشاهده کنید که یک channel، Conversions  پایینی داشته باشد از این channel ناامید می شوید و تصمیم می گیرید که آن را حذف کنید در صورتی که همین channel در بخش  Multi-Channel Funnel همان طور که مشاهده می کنید Assisted Conversions بالایی دارد. در نتیجه می توان روی این channel بیشتر کار کرد.
در این قسمت  Assisted/last or direct conversion نیز دارای مقادیر است. اگر این عدد برابر با 1 باشد به این معنی است که به همان اندازه که Assisted شده Goal هم ثبت شده، اگر پایین تر از 1 باشد به این معنی است که بیشتر Directly وارد شدند و Conversion ثبت شده تا اینکه به صورت  Assisted باشد و اگر بالاتر از 1 باشد به این معنی می باشد که بیشتر Assisted شده تا اینکه last or Direct Conversion شده باشد.
 Last or Direct Conversion  به این معنی است که آخرین Interaction کاربر محاسبه شده است.
مثلا اگر کاربری از طریق بنر وارد سایت شد و Conversion انجام داد، بنر بعنوان last or Direct Conversion کاربر محسوب شده و اگر قبلا از طریق ایمیل وارد شده باشد نیز ایمیل بعنوان Assisted Cinversion محاسبه می گردد.
برای ساخت یک channel جدید در این بخش از منوی بالایی جدول بر روی Channel Grouping کلیک کنید و جهت ایجاد نسخه ی کپی گزینه ی Copy MCF Channel Grouping template را انتخاب نمایید تا همان موارد قبلی به صورت پیشفرض بماند و موارد جدید را به آن ها اضافه کنیم.

در صفحه ی Create or Edit Channel Grouping بر روی +Define a new Channel کلیک کنید.

ما در این مثال یک Channel برای تبلیغات ppc در Anetwork که در بخش های قبلی مثال زده شده ایجاد کنیم تا ببینیم تبلیغات ما چقدر Assisted Conversion داشته است.
بنابر این در قسمت Define Rules گزینه ی Ad content را بر روی Source قرار می دهیم و Contains را بر روی Anetwork تنظیم می کنیم و در آخر بر روی Done کلیک میکنیم .

 

Top Conversion Paths

 
در این بخش می توانید مسیری که یک کاربر طی می کند تا برای سایت شما یک Conversion انجام دهد را نشان می دهد  حتی می توانید تعداد دفعات و مسیر ها را به صورت دقیق مشاهده کنید. این مراحل می تواند زیاد باشد بر این اساس که کاربران به راحتی به شما اعتماد کنند یا چندین بار و از طریق مختلف وارد وب سایت شما شوند.

Time Lag


این بخش نشان می دهد که بعد از چند روز تا یک Conversion انجام شده باشد. چند درصد از کاربران در همان روز اول Conversion انجام داده اند و چند درصد پس از مثلا 3 روز و … که این موضوع می تواند در برنامه های بلند مدت وب سایت شما موثر باشد.

Path Length


این مورد برای شما تشریح می کند که در چند مرحله یک Conversion صورت می گیرد. Funnel  هایی که در Top Convert Path دیدیم نشان داده بود کاربران چندین مرحله را طی کرده بوند تا Conversion انجام شده بود، در این قسمت نیز مشخص می باشند و کاربرانی که در همان دفعه ی اول Conversion ثبت کرده اند نیز مشخص می باشد.

 

 

منبع : www.cms-iran.com

سها عبدی بازدید : 27 چهارشنبه 17 دی 1399 نظرات (0)

اینستاگرام با داشتن بیش از 150 میلیون کاربر تواسنته جایگاه خوبی را در بین شبکه های اجتماعی کسب کند و دیگر امکان ندارد بتوان قدرت آن را نادیده گرفت. نکته ی جالب تر این است که طبق تحقیقات اخیر مشخص شده است که استفاده از اینستاگرام باعث رشد 25 درصدی کاربران می شود که این بالاتر از قدرت جذب شبکه های اجتماعی دیگر نظیر فیسبوک، توییتر و پینترست است. این برنامه از زمان شروع به کارش تا به امروز توانسته رشد 900 درصدی را داشته باشد. طبق تحقیقات برخی موسسات، 70 درصد کاربران اینستاگرام را خانم ها و 30 درصد کاربران را آقایان تشکیل می دهند. 

 


نکته ی قابل توجه این است که کاربران اینستاگرام از این برنامه در تلفن های هوشمند و تبلت ها استفاده می کنند. به طور کلی این نرم افزار برپایه ی جلوه های بصری است. با ظهور شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و پینترست به نظر می رسد که قدرت شبکه های اجتماعی بر پایه جلوه های بصری روز به روز افزایش می یابد.
 
بعد از توضیحات قبلی فکر نمی کنم محبوبیت و قدرت اینستاگرام بر کسی پوشیده باشد. اما مساله این است که اینستاگرام چه طور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟
 
با ما همراه باشید تا شیوه ی صحیح استفاده از اینستاگرام برای رشد بیشتر فروشگاه اینترنتی تان را به شما آموزش دهیم.


مسابقه و رقابتی را راه بیندازید

 
وقتی بحث استفاده از مطالب کاربرپسند مطرح می شود، قدرت برخی از کارها از بقیه بیشتر است. یک راه ویژه برای جذب کاربران بیشتر برگزاری یک مسابقه ی هیجان انگیز برای آنهاست. اگر قدرت و شهرت برندهای مشهوری نظیر نایک و یا استارباکس را دارید که هیچ، در غیر این صورت این یک راه فوق العاده برای تشویق کاربران برای به اشتراک گذاری تجربه ی خرید و مطالب و محصولات فروشگاه اینترنتی شماست.

 

مطالب پیشنهادی :

روانشناسی هارمونی رنگ ها در طراحی وبسایت

چگونه سایت بسازیم؟

 


از عکس های اینستاگرامی کاربران در صفحه ی محصولات تان استفاده کنید

 

این یک راه فوق العاده برای نشان دادن این است که نه تنها محصولات شما محبوب هستند بلکه از نظر اجتماعی هم بین مشتریان شما از شهرت بالایی برخوردارند. به مشتریان آینده ی خود نشان دهید که مشتریان قبلی شما چه طور از محصولات تان استفاده می کنند و محبوبیت این محصولات بین آنها تا چه حد بالاست.
 
یک مثال خوب در این زمینه وبسایت فری پیپل می باشد.
 
 

 

پشت صحنه هم فعالیت کنید

 
هیچ چیز بهتر از این نیست که به کاربران این امکان را بدهید که از وقایع پشت صحنه هم خبر داشته باشند و با لایک و کامنت نظرشان را به شما منتقل کنند. این درست مثل این است که شخصی را به شام دعوت کنید، با انجام این کار یک حس ویژه را به آن شخص منتقل می کنید. در دنیای تجارت این یک حرکت هوشمند محسوب می شود و می تواند به مشتریان کمک کند تا فروشگاه اینترنتی شما را با وجود داشتن انتخاب های دیگر انتخاب کنند.
 

به عنوان مثال شرکت تردلس نه تنها دنبال کننده های اینستاگرام را در جریان کارهای روزمره ی شرکت قرار می دهد بلکه به آنها نحوه ی چاپ تصاویر روی لباس ها را نیز نشان می دهد. 

قابلیت استفاده ی محصولات را در تصاویر نمایش دهید

شما می توانید از عکس های واضح با پشت زمینه ی سفید در وب سایتتان استفاده کنید اما اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که محصولات خود را به صورت واقعی به مشتریان معرفی کنید. در این صورت کاربران این امکان را دارند محصولات شما را در قالب فعالیت های روزمره شان ببینند

. به عنوان مثال نایک که فعالیت قدرتمندی را در اینستاگرام دارد، جدیدترین کفش های خود را در قالب عکس اسنتاگرام و در دنیای واقعی نمایش می دهد و به کاربران امکان لایک کردن و نظردادن روی عکس های خود را می دهد.
 
شما می توانید از عکس های واضح با پشت زمینه ی سفید در وب سایتتان استفاده کنید اما اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که محصولات خود را به صورت واقعی به مشتریان معرفی کنید. در این صورت کاربران این امکان را دارند محصولات شما را در قالب فعالیت های روزمره شان ببینند

. به عنوان مثال نایک که فعالیت قدرتمندی را در اینستاگرام دارد، جدیدترین کفش های خود را در قالب عکس اسنتاگرام و در دنیای واقعی نمایش می دهد و به کاربران امکان لایک کردن و نظردادن روی عکس های خود را می دهد.
منبع : www.parscms.com
سها عبدی بازدید : 28 دوشنبه 15 دی 1399 نظرات (0)

به این فکر می‌کنید که چطور یک وب‌سایت بسازید؟ در این راهنما ما گزینه‌هایی که برای این کار پیش رویتان قرار گرفته است را توضیح خواهیم داد:

قدم اول: هدفتان از ساخت وب‌سایت را مشخص کنید

وب‌سایت شما برای چه چیزی استفاده خواهد شد؟ می‌خواهید بازدیدکنندگان وب‌سایت شما قادر به انجام چه‌کاری بروی وب‌سایتتان باشند؟ می‌خواهید سایتتان چه شکلی باشد؟ چند صفحه نیاز دارید؟ برای تولید محتوا به چه چیز نیاز دارید (به کلمات و تصاویری که می‌توانید استفاده کنید فکر کنید). آیا تصمیم دارید وب‌سایت شما دارای یک بلاگ ساده باشد؟ یا ترجیح می‌دهید فقط یک سایت تجاری داشته باشید یا چیزی بین این دو؟

با پاسخ دادن به این سؤالات پیش از ساخت وب‌سایت، تصمیم‌گیری برای اینکه از چه روشی برای ساخت وب‌سایت استفاده کنید ساده‌تر خواهد شد. مواردی نظیر:

 

 

قدم دوم: تصمیم بگیرید چطور می‌خواهید وب‌سایتتان را بسازید

وقتی نوبت به ساخت وب‌سایت می‌شود گزینه‌های مختلفی موجود است که هرکدام مزایا و معایب خودشان را دارند. ما هر گزینه را به طور جداگانه بررسی خواهیم کرد، اما پیش از آن ما نگاهی به ساخت دو قسمت اصلی وب‌سایت می‌اندازیم- یعنی انتخاب نام دامنه و هاستینگ وب.

نام دامنه وب‌سایت (که اغلب آدرس وب خوانده می‌شود) چیزی است که در مرورگر تایپ می‌شود تا به وب‌سایت شما برسند؛ بنابراین آدرسی نظیر bbc.co.uk یک نام دامنه است، همان‌طور که Wikipedia.com یک دامنه است.

انتخاب صحیح نام دامنه بخش مهمی از راه‌اندازی یک وب‌سایت است. راهنماهایی که درباره انتخاب نام دامنه وجود دارد را پیش از تصمیم‌گیری درباره نام دامنه وب‌سایتتان مطالعه کنید.

هاستینگ یا میزبان وب جایی است که وب‌سایت شما قرار می‌گیرد. تصور کنید یک کامپیوتر است که همیشه روشن است. وقتی شخصی نام دامنه شما را در مرورگر خود تایپ کند، اطلاعات ذخیره شده در فضای هاست شما بارگذاری خواهد شد و آن شخص به وب‌سایت شما دسترسی پیدا خواهد کرد. پلن‌های مختلفی برای وب هاستینگ وجود دارد که پیش از انتخاب بهتر است آن‌ها را مطالعه کنید.

اگرچه نام دامنه و فضای قرارگیری آن (هاستینگ) برای یک وب‌سایت حرفه‌ای ضروری است، اما گزینه‌های دیگری وجود دارد که امکان ایجاد وب‌سایت بدون پرداخت هزینه را فراهم می‌سازد. در ادامه این موارد را توضیح می‌دهیم.

گزینه ۱: پلتفرم رایگان بلاگینگ (همانند بلاگر)

پلتفرم‌های بلاگینگ رایگانی وجود دارد که توصیه می‌کنیم برای هیچ چیزی غیر از یک بلاگ ساده شخصی از این پلتفرم‌ها استفاده نکنید. چرا؟ دلایل متعددی وجود دارد که از این کار حذر کنید.

مزایا:

  • رایگان
  • استفاده آسان و سریع

معایب:

  • حرفه‌ای نبودن
  • عدم کسب درآمد از طریق بلاگ (همانند کسب درآمد از طریق تبلیغات)
  • محدود بودن سفارشی‌سازی
  • عدم استفاده برای وب‌سایت تجارت الکترونیکی
مطالب پیشنهادی :

راهنمای انتخاب رنگ مناسب برای سایت

 

 


گزینه ۲: استفاده از یک سازنده وب‌سایت

سازندگان وب‌سایت در سال‌های اخیر پستی و بلندی‌های بسیاری داشته‌اند و امروزه به این قابلیت دست پیدا کرده‌اند که بتوان به کمک آن‌ها یک وب‌سایت تجاری کامل ساخت؛ اما این گزینه نیز مزایا و معایبی دارد که ممکن است استفاده از آن را برای وب‌سایت شما مناسب نسازد.

مزایا:

  • کم‌هزینه بودن
  • سریع و ساده بودن
  • نیازی به هیچ دانش فنی وجود ندارد
  • به‌روزرسانی محتوای سایت ساده است
  • هزینه هاستینگ به روی آن محاسبه می‌شود

معایب:

  • مناسب سایت‌های تجارت الکترونیکی نیستند
  • برای پروژه‌های عظیم وب نیستند
  • اولین انتخاب وب‌سایت‌هایی که تمرکزشان به روی بلاگینگ است نخواهد بود

گزینه ۳: سایتتان را با استفاده از وردپرس بسازید

وردپرس یک پلتفرم مشهور برای ایجاد وب‌سایت است و دلیل خوبی برای استفاده از آن وجود دارد. ساخت یک سایت وردپرس ساده و اولیه بسیار آسان است و اگر اطلاعات پایه فنی درباره طراحی وب‌سایت داشته باشید می‌توانید با ویژگی‌های مختلفی که دارد وب‌سایتتان را ارتقا دهید.

مزایا:

  • امکان سفارشی‌سازی
  • مجموعه‌ای برای پشتیبانی وجود دارد
  • قالب‌های موجود امکان ساخت وب‌سایتی با ظاهر جذاب‌تر را فراهم می‌دارد
  • پلاگین‌ها اضافه کردن ویژگی‌های بیشتر را امکان‌پذیر می‌سازند
  • برای انواع وب‌سایت، چه بلاگ چه تجارت الکترونیکی، مناسب است

معایب:

  • باید برای هاستینگ خود هزینه پرداخت کنید
  • برای راه‌اندازی سایت نیاز به دانش فنی، هرچند خیلی کم، وجود دارد
  • اگر بخواهید از قابلیت سفارشی‌سازی وردپرس استفاده کنید باید کدنویسی بلد باشید
  • برخی مشکلات ایجاد شده روی آن ممکن است منجر به آفلاین شدن وب‌سایتتان شود
  • پشتیبانی محدود

گزینه ۴: از طراح وب‌سایت کمک بگیرید

وب‌سایت‌ها می‌توانند پروژه‌های عظیمی باشند و اگر می‌خواهید یک پروژه عظیم نظیر یک سایت تجارت الکترونیکی عظیم راه‌اندازی کنید، شاید بهتر باشد از یک طراح وب که تخصص کافی در این زمینه دارد کمک بگیرید.

مزایا:

  • بهترین گزینه برای وب‌سایت‌هایی که باید به شکلی سفارشی شده طراحی شوند
  • طراح می‌تواند همیشه در کنار شما بوده و سایت را پشتیبانی کند

معایب:

  • بالا بودن هزینه
  • پیدا کردن طراحی که مناسب کار شما باشد دشوار خواهد بود
  • به‌روزرسانی محتوای سایت ممکن است دشوار باشد
  • ممکن است نیاز باشد برای پشتیبانی وب‌سایت ماهانه مبلغی پرداخت شود
  • هزینه دامنه و هاستینگ بیشتر خواهد شد

قدم‌های بعدی در ساخت وب‌سایت

قدم بعدی در ساخت یک وب‌سایت بستگی به روشی دارد که برای ایجاد آن انتخاب کرده‌اید. اگر از روش ساده ساخت وب‌سایت از طریق سازنده وب‌سایت یا وردپرس استفاده کرده‌اید، تمرکز شما باید به روی تولید محتوا و ایجاد تصاویر برای وب‌سایتتان و عناصر ضروری وب‌سایتتان نظیر فرم ارتباط و در نهایت راه‌اندازی وب‌سایت باشد. انتخاب قالب وب‌سایت برای اینکه ظاهر وب‌سایتتان چهره‌ای جذاب به خود بگیرد نیز در این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر از طراح برای ساخت وب‌سایتتان کمک می‌گیرد توضیحی از چیزی که نیاز دارید و تصویری از آنچه از وب‌سایتتان دارید در اختیار او قرار دهید تا در نهایت چیزی که ساخته می‌شود همان وب‌سایتی باشد که دوست دارید. فراموش نکنید ما اینجا هستیم تا شما را در ساخت وب‌سایتتان به هر روشی که انتخاب کردید راهنمایی کنیم.

منبع : mag.hostiran.net
سها عبدی بازدید : 61 چهارشنبه 10 دی 1399 نظرات (0)

چه در حال شروع یک کسب و کار جدید باشید و یا بازسازی یک وب سایت قدیمی، انتخاب طرح و رنگ مناسب پیامی حرفه ای و ضروری است که به مشتریان و مصرف کنندگان انتقال می دهید. اگر طرح و رنگ شما از نظر روانی چشمگیر و جذاب نیست شاید بازدید کنندگان محتوا و مطالب شما را نادیده بگیرند و همگی به سمت سایت هایی که ویژگی های بصری بیشتر و جذاب تری دارند سرازیر شوند.

روانشناسی هارمونی رنگ ها در طراحی وبسایت

رنگ های جذاب از نگاه روان شناسان

انتخاب رنگ برای وبسایت صرفا بدین گونه نیست که رنگ هایی را که خودتان دوست دارید انتخاب کنید. این رنگ ها هستند که باید نام تجاری یا همان برند کسب و کار و تجارت شما را تقویت کرده و استحکام ببخشند. به این فکر کنید که ترکیب رنگ هم نوعی دانش است و هم نوعی هنر. با تجسم اینکه چگونه این رنگ ها در کنار هم به معنای واقعی کلمه کار می کنند و دانستن اینکه رنگ های خاص نماد چه چیزهایی هستند و مشتری با دیدن آن ها چه احساس عاطفی و داخلی دارد، می توانید ترکیب رنگ مورد نظر برای طراحی وب سایت خود را به دست آورید.

زرد : سرزنده و شاداب، معمولا برای جلب توجه استفاده می شود.

قرمز: با انرژی، افزایش دهنده ضربان قلب، ایجاد فوریت، معمولا در حراج های کلی دیده می شود.

آبی : احساس صداقت و امنیت ایجاد می کند، معمولا در بانک ها و تجارت ها مورد استفاده قرار می گیرد

سبز : همراه با ثروتمندان، راحت ترین رنگ برای پردازش توسط چشم، برای آرامش در فروشگاه ها استفاده می شود.

صورتی : رمانتیک و زنانه، در بازار برای محصولات زنانه و دختران جوان استفاده می شود.

سیاه: براق و قدرتمند، در بازار برای محصولات لوکس به کار می رود

بنفش : برای تسکین دادن و آرام کردن به کار می رود، معمولا در محصولات زیبایی و جوان سازی به کار می رود.

روانشناسی هارمونی رنگ ها در طراحی وبسایت

مطالب پیشنهادی :

راهنمای انتخاب رنگ مناسب برای سایت

24 راهکار سریع سئو برای افرایش ترافیک وب سایت

 

 

طرح رنگ خود را انتخاب کنید.

رنگ ها توانایی ایجاد ایده ها، بیان پیام ها، ایجاد علاقه و جرقه احساسات را دارند. رنگ های روشن یا زرق و برق دار مسبب ایجاد حالتی شاد و مثبت می شوند در حالی که رنگ های تیره به سمت مقابل تمایل دارند. در روانشناسی رنگ ها، رنگ های گرم تکیه بر نمایش خوش بینی، شور و شوق، هیجان و خلاقیت دارند و در مقابل رنگ های خنک تر نماد صلح، آرامش، سازگاری و هماهنگی است ( مانند طرح رنگ های فیسبوک و توییتر). البته این نکته هم صادق است که هر رنگی یک پیام جهانی به همراه خود دارد. مثلا رنگ قرمز در سطح جهان نماد «هشدار» یا «خطر» است و رنگ سبز نماد «رفتن» یا «ورود» است. اما قرار دادن این رنگ ها در کنار هم مساله جداگانه ای است تقریبا همه افراد در اعیاد مختلف این کار را کرده اند. ساده ترین راه برای انتخاب ترکیب رنگ مطبوع مخلوط کردن رنگ های مورد نظر است تا ببینیم آیا ترکیب خوبی شده است یا نه؟! رنگ ها در کسب و کار و یا طراحی وب سایت می توانند از پالت های یکسان یا پالت های مخالف ترکیب شوند. نباید از این موضوع غافل شد که یک پالت ترکیب رنگ نباید خیلی روشن و براق و یا خیلی کدر و تاریک باشد و اینکه ذهن بازدید کنندگان را از محتوای سایت دور نکند.

روانشناسی هارمونی رنگ ها در طراحی وبسایت

شاید زمان ساخت یک ترکیب رنگ این مقوله بسیار پیچیده و مشکل به نظر برسد منتها باید در نظر داشت که رنگ یک ابزار قدرتمند در یک تجارت موفق و یا یک وب سایت است. از رنگ ها برای ایستادگی در کسب و کار خود و ارتباط با مشتریان استفاده کنید. 

 

 

 

 

 منبع : www.papgroup.ir

 

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 47
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 215
  • بازدید سال : 1,400
  • بازدید کلی : 4,388