loading...

ماهان وب

سها عبدی بازدید : 60 شنبه 03 آبان 1399 نظرات (0)

اسایت های خبری و اطلاع رسانی از جمله پربازدیدترین سایت های اینترنتی به شمار می روند. دلیل این موضوع اهمیت امر خبر و اطلاع رسانی از یک طرف و نیاز جامعه به دریافت جدیدترین اخبار ایران و جهان از طرف دیگر است. قطعا با توجه تعداد کاربر آنلاین اینترنت در ایران و آمارهای موجود، سایت های خبری در صورتی که طراحی مناسبی داشته باشند و محتوای مفیدی تولید کنند می توانند مخاطب قابل توجهی را به خود جذب نمایند.

 

 

مطالب پیشنهادی :

۱۳ ایده برای انتخاب نام دامنه مناسب

طراحی سایت رسپانسیو چیست؟

 

در طراحی سایت های خبری نحوه نمایش اطلاعات به کاربر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع بازدیدکننده سایت باید بتواند با کمترین زمان ممکن به اخبار مورد علاقه خود دست پیدا کند و اخبار مرتبط با موضوع را مطالعه نماید. نه تنها دستیابی به اطلاعات مورد نظر در کمترین کلیک ممکن اهمیت بالایی دارد بلکه کاربردی بودن چیدمان سایت و سادگی دستیابی به اطلاعات نیز بسیار مهم است.


رجيران با 16 سال تجربه در طراحی سايت خبری، بهترين و مدرنترين طراحی سايت را به شما ارائه ميدهد. تمامی وب سايت های طراحی شده در رجيران به مدت يکسال پشتيبانی تلفنی رايگان دارند و در اين مدت خدماتی از قبيل پشتيبان گيری و رفع اشکال از سايت به صورت رايگان انجام ميشود. همچنين نحوه مديريت و اضافه کردن دسته بندی ها و عکسها در سايت، به شما آموخته ميشود.

سها عبدی بازدید : 20 یکشنبه 27 مهر 1399 نظرات (0)

۱. در نظر گرفتن دامنه سطح بالا (Top Level Domain)

ساده‌ترین روش انتخاب پسوند دامنه این است که ببینید که چه دامنه‌های سطح بالایی (Top Level Domain) برای نام دامنه مورد نظر شما وجود دارد. مهم‌ترین و رقابتی‌ترین دامنه سطح بالا (TLD) تاکنون دامنه .com بوده است. اما پسوندهای مهم دیگری مانند .net ، .biz ، .shop و … نیز وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را انتخاب نمایید.

دامنه‌های سطح بالا برای موارد بسیار متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌عنوان مثال، پسوند .biz برای وب‌سایت‌های فعال در حوزه تجارت کاربرد دارد. در حالی‌که دامنه org. برای سازمان‌های غیرانتفاعی مانند بنیادهای خیریه اولین انتخاب است.

اگر وب‌سایت شما با دامنه org. معرفی شود، بازدیدکنندگان، شرکت یا کسب‌وکار شما را یک سازمان یا موسسه عام‌المنفعه یا سازمان خیریه تصور می‌کنند. البته برای کاربران ایرانی org. بیشتر به معنی سازمان‌های نیمه‌دولتی و خصوصی است.

۲. تحقیق و جستجو درمورد کلمات کلیدی مرتبط با نام دامین مورد نظر

جست‌وجوی کلمات کلیدی، اولین گام ارزشمند برای چندین نوع بازاریابی آنلاین، از جمله بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی پرداخت به‌ازای هر کلیک (PPC) است. همچنین ابزاری عالی جهت یافتن ایده‌هایی برای نام دامنه است.

به منظور یافتن کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با کسب و کارتان، به ابزارهای رایگانی مانند Keyword Tool یا Google Keyword Planner و ابزارهایی پولی از جمله MOZ ،Ahref، SEMRush و … می‌توانید رجوع کنید. تمام پیشنهادات این ابزارها براساس زبانی که مردم استفاده می‌نمایند خواهد بود و که در نتیجه استفاده از یکی از این کلمات کلیدی محبوب در URL وب‌سایت شما، رتبه سئو سایت شما را افزایش خواهد داد.

 

۳. تشکیل لیستی کامل از کلمات مورد نظر و مترادف‌های آن‌‌ها

زبان انگلیسی پر است از کلماتی که معانی یکسان یا کاملن مشابه دارند. درواقع یک کتاب کامل داریم که می‌توان مترادف هر کلمه‌ای را که فکرش را می‌کنید در آن ثبت نمود. ببینید آیا هر یک از مترادف هایی را که دوست دارید مانند ایده اصلی خودتان است. همچنین بررسی آزاد بودن دامنه را فراموش نکنید.

 

 

۴. بررسی نام دامنه مورد نظر در زبان‌های دیگر

بعضی اوقات، کلماتی که می‌خواهید در انگلیسی استفاده کنید، همتای زیبایی در زبان دیگری دارند که می‌توانید به جای آن در نام وب‌سایت خود استفاده کنید. سایت Translatr امکان وارد کردن یک کلمه و بدست آوردن لیستی از ترجمه‌های آن را در ده‌ها زبان مختلف آسان می‌کند. اما زبان‌هایی که از الفبای کاملن متفاوتی استفاده می‌کنند دراین روش نمی‌توانند کمکی به شما نمایند.

 

۵. استفاده از کلمات مرتبط

مانند روش‌های قبلی که توضیح داده‌شد، این روش نیز لیستی از کلمات مشابه به ایده شما را ایجاد می‌نماید. ابزار Related Words مرتبط با کلمات می‌تواند لیستی از کلماتی را ایجاد کند که به کلمه مورد نظرشما نزدیک و مرتبط است.

 

۶. بررسی رقبا و الهام گرفتن از دامنه آن‌ها

با دیدن نمونه کارهایی که وب‌سایت‌های دیگر انجام داده‌اند می‌توانید ایده بگیرید. وب‌سایت‌های دیگری که محصولات، خدمات یا اطلاعات مشابه به وب‌سایت شما ارائه می‌دهند، بررسی نمایید و لیستی از نام دامنه‌های آن‌ها را تهیه کنید.

این روش برای آن است که نامی را که نزدیک به نام رقیبان شما است، انتخاب نکنید. اما می‌توانید کلمات و عباراتی را که استفاده نموده‌اند، به‌عنوان یک نقطه پرش برای ایده‌های بیشتر خود درنظر بگیرید.

 

مطالب پیشنهادی :

طراحی سایت رسپانسیو چیست؟

قواعد استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت

 

۷. استفاده از صفت‌های مرتبط با نام دامین خود

آیا یک صفت معنی‌دار وجود دارد که بتوانید جلوی نام اصلی که کار شما را توصیف می‌نماید قرار دهید؟ به صفت‌هایی فکر کنید که زیبا به‌نظر می‌رسند و ارتباطی با کلمه دیگری که قصد دارید در دامنه شما داشته باشد، دارند.

 

۸. اضافه کردن کلمات دیگر به نام اصلی

در انتهای نام دامنه‌ای که در نظر دارید کلماتی مانند Group، Ltd، People یا Store را اضافه نمایید و آن را به یک نام جدید تبدیل کنید. این یک روش ساده برای جایگزینی ایده اصلی دامنه شما با گزینه مشابهی که در دسترس است می‌باشد.

 

۹. بکار بردن نام حیوانات در دامین

استفاده از نام حیوان، روشی جالب است که اخیرا سایت‌های معروفی را با این روش انتخاب نام شاهد هستیم. افزودن حیوان به نام دامنه تنها به شما کمک نمی‌کند تا یک نام تجاری منحصربه‌فرد ایجاد کنید، بلکه به‌طور خودکار فرصتی هوشمندانه برای نام تجاری شما را نیز فراهم می‌نماید.

شما می‌توانید برای برند خود یک لوگو و ظاهر زیبا و به یادماندنی ایجاد کنید. بسیاری از برندها از این روش استفاده کرده‌اند، مانند Firefox ، Burt’s Bees و FoodPanda. لیستی از حیواناتی را که دوست دارید را انتخاب نمایید و ببینید که آیا مناسب نام دامنه شما هست یا خیر.

 

۱۰. انتخاب نام اشیا یا موارد هم‌خوان با برند شما

حیوانات تنها گزینه انتخابی شما نیستند. شما می‌توانید به موارد دیگری فکر کنید که نشانه‌های مرتبطی با آنچه دوست دارید، دارا می‌باشند. برندهایی مانند Apple ، Android و Monster.com از این تاکتیک در ایجاد نام‌های تجاری خود استفاده کرده‌اند.

در مورد هر اشیاء یا تصویری که برای شما اهمیت داشته‌باشد فکر کنید یا تصویری را که دوست دارید ایجاد نمایید. البته باید مطمئن باشید که ترکیبی که انتخاب کرده‌اید از پیش توسط فرد دیگری ثبت نشده باشد. پس باید به بررسی آزاد بودن دامنه و در دسترس بودن آن بپردازید تا بتوانید ثبت دامنه خود را انجام دهید.


 

۱۱. در نظر گرفتن کلمات مورد علاقه خود

بعضی از کلمات فقط جالب به‌نظر می‌رسند یا معنای جالبی دارند. نام دامنه شما می‌تواند براساس کلمه‌ای باشد که دوست دارید و برای شما جالب است حتی لازم نیست کلمه‌ای باشد که به آنچه انجام می‌دهید مرتبط است.

کلمات انتخابی شما تصویری که دوست دارید را مجسم می‌نمایند. شرکت‌هایی مانند Pandora (سایت پخش موسیقی) و Serendipity (شرکت بستنی) از این رویکرد استفاده می‌کنند.

می‌توانید لیست‌هایی را بصورت آنلاین پیدا کنید که کلمات بسیار زیبا و زیادی را منتشر کرده‌اند. از کلماتی که از نظر نوشتن دشوار بوده یا به خاطر سپردن آنها برای مخاطب سخت است استفاده ننمایید.

 

۱۲. توجه به تفاوت املای کلمات

بسیاری از برندها برای ایجاد نام دامنه، املای کلمات را تغییر می‌دهند. که یک روش انتخاب نام دامنه مناسب برای برندهای مرتبط با تکنولوژی است. به‌عنوان نمونه Tumblr ،Tindr ،Flickr و Netflix. اگر تغییر املا نام دامنه باعث سردرگمی بازدیدکنندگان سایت شود، روش فوق برای پیدا کردن یک دامنه آزاد و در دسترس می‌تواند همراه با ریسک باشد.

 

۱۳. بکار بردن نام شهر یا کشور خود در نام دامنه

اگر هنوز هم در یافتن نام دامنه که در دسترس و آزاد باشد مشکل دارید، به افزودن نام شهر خود به نام دامنه نیز فکر کنید. برای مشاغل محلی، این تاکتیک اطلاعات مفید دیگری را در مورد شغل شما به مخاطبانتان ارائه می‌دهد و در عین حال یافتن نام دامنه‌ای را که دوست دارید آسان‌تر می‌کند. به‌محض پیدا کردن نام دامنه‌ای که دوست دارید، ثبت آن را به تعویق نیاندازید. همین امروز نام دامنه خود را ثبت کنید.

یافتن نام دامنه مناسب یک قدم مهم برای ایجاد یک وب‌سایت است که می‌تواند زمان‌بر باشد و نیاز به خلاقیت زیادی دارد. اما زمانی که نام دامین مورد نظرتان را یافتید، در مسیر صحیح راه‌اندازی وب‌سایتی هستید که به طور مؤثر نشان‌دهنده برند شما است.

 

منبع

 

سها عبدی بازدید : 29 یکشنبه 20 مهر 1399 نظرات (0)

طراحی سایت رسپانسیو (طراحی سایت واکنشگرایک شیوه حرفه ای و جذاب برای طراحی سایت هستش. در گذشته میزان استفاده از سخت افزارهای متفرقه مثل موبایل و تبلت نزدیک به صفر بود ولی در حال حاضر شرایط خیلی تغییر کرده و خیلی از کاربران ترجیح میدن خیلی سریع از طریق موبایل و یا تبلت ایمیل هاشون رو چک کنن و یا به صفحات وب سایت دسترسی پیدا کنن. به همین علت دیگه هر وب سایتی باید به این موضوع یعنی رسپانسیو بودن سایت اهمیت بسیار زیادی بده.

اصول طراحی سایت رسپانسیو

 

طراحی سایت Responsive

طراحی وبسایت Responsive یا سایت واکنشگرا یک راهکار بسیار کارآمد برای بهینه سازی وب سایت در سخت افزارهای مختلف مثل موبایل و تبلت. این نوع طراحی فاقد اندازه‌ی ثابت صفحه، فاقد میلی‌متر و اینچ و فارغ از محدودیت‌های صفحه نمایش است. طراحی در واحد پیکسل فقط برای دستگاه‌های رومیزی (desktop) یا همراه (mobile) دیگر قدیمی شده، چراکه همواره گجت‌های بیشتر و بیشتری توانایی بازکردن یک وبسایت را دارند.

بنابراین میخوام در این بخش چند اصل اساسی را درخصوص طراحی وب‌ سایت واکنشگرا به شما دوستان و همراهان دوست داشتنی آکادمی آی تی بگم و به جای مقابله، با وبسایت شناور (fluid web) به استقبال آن بریم. برای حفظ سادگی کار، بر چیدمان (layout) تمرکز می‌کنیم.
 

اما لازم که چند نکته رو  در این مورد خدمت شما دوستان عزیز بگم:

جریان (flow)

زمانی که شما در ابزاری مثل موبایل که عرض اون نسبت به صفحه کمتر هست رو میبینید، خوب طبیعتا ارتفاع وب سایت بسیار بیشتر میشه مثلا اگر توی یک دریف در دسکتاپ 3 ستون اخبار جا میشده توی موبایل هر ستون در یک سطر باید قرار بگیره و اینکار یعنی اشغال کردن بیشتر فضای عمودی باید باعث بشه همه محتویات بعدشون به پایین تر هل داده بشن نه اینکه به علت رعایت نکردن اصول طراحی رسپانسیو محتویات روی هم بیفتن به این کار flow یا جریان میگن . اگر شما به طراحی با پیکسل و پوینت (point) عادت کردی شاید درک این قابلیت کمی برات سخت باشه، اما وقتی به اون عادت کنی به راحتی قابل درک می‌شه.

 

واحدهای نسبی (Relative units)

به جای استفاده از واحد های ثابت مثل پیکسل و ... بهتره از واحدهای نسبی مثل درصد استفاده کنیم تا وب سایت رو نسبت به تغییرات عرض سازگارتر کنه. مثلا وقتی میگیم 100% منظورمون کل عرض مرورگر توی هر سخت افزاریه، حالا چه عرض اون سخت افزار 400px باشه جه 1900px فرقی نمیکنه ولی وقتی میگیم 800px دیگه توی سخت افزار هایی که صفحه نمایش اونها از 800px کمتر هست قطعا به مشکل برمیخوریم و اسکرول افقی خواهیم داشت. به طراحی با مقیاس های ثابت مثل px , point و... Static Unit میگن و به طراحی با واحد های نسبی مثل درصد Relative Units میگن.

واحدهای نسبی در طراحی سایت رسپانسیو

 

مقادیر بیشینه (Max) و کمینه (Min)

بعضی وقت ها خیلی خوبه که محتوا همه‌ی عرض صفحه را بگیره یعنی Full Width باشه، مثلا روی یک دستگاه همراه. اما اینکه همان محتوا کل عرض صفحه نمایش تلویزیونتان را بگیرد معمولا کار معقولی نیست. اینجاست که مقادیر min و max به کمک میاد. مثلاً پهنای ٪۱۰۰ و عرض بیشینه‌ی ۱۰۰۰ پیکسل به این معناست که محتوا کاملا صفحه را پر می‌کند، اما نباید بیشتر از ۱۰۰۰ پیکسل بشه.

مقادیر بیشینه (Max) و کمینه (Min)

 

نقاط شکست (Breakpoints)

نقاط شکست به چیدمان امکان می‌دهد در نقاط معینی تغییر کند، مثلا در صفحه‌ی دسکتاپ سه ستون داشته باشد ولی در صفحه‌ی همراه فقط یک ستون. بیشتر خصوصیات CSS می‌تواند از یک نقطه‌ی شکست به دیگری تغییر کند. معمولا مکان قرارگیری یک نقطه بستگی به محتوا دارد. اگر یک جمله بشکند باید یک نقطه‌ی شکست اضافه کنید. بایستی این نقاط را با احتیاط به‌کار برید چراکه ممکن است کارتان خیلی سریع به هم ریخته شود و تشخیص اینکه چه چیزی بر دیگری اثر می‌گذارد سخت شود. 

نقاط شکست (Breakpoints)

 

مطالب پیشنهادی :

قواعد استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت

Goal معیاری برای سنجش عملکرد وب سایت

 

عناصر تودرتو (Nested objects)

کنترل تعداد زیادی عنصر وابسته به هم کار سختیه مخصوصا توی طراحی نسبی، بنابراین دسته‌بندی این المان ها در یک مجموعه که دارای یک والد هستن کار رو به مراتب ساده تر و منظم تر میکنه. اینجاست که واحدهای ثابت مثل پیکسل‌ها می‌توانند به کمک بیایند. این واحدها برای محتویاتی که نمی‌خواهید نسبی باشن و میخواید ثابت باشن مثل لوگو و دکمه‌ها کارآمد هستن.

 

اول نسخه موبایل رو طراحی کنیم یا دسکتاپ رو؟

از نظر تکنیکی تفاوت زیادی نداره  که یک پروژه اول نسخه موبایلش ایجاد بشه یا نسخه دسکتاپش. اما اگر با نسخه موبایل کار رو شروع کنید، محدودیت‌های زیادی دارید که به شما در تصمیم‌گیری‌ها کمک می‌کند. خیلی‌ها همزمان هر دو رو آغاز می‌کنن، پس امتحان کن و ببین کدام یکی برای تو بهتره .

 

اول نسخه موبایل رو طراحی کنیم یا دسکتاپ رو؟

 

مقایسه‌ی فونت‌های وبی (Webfonts) با فونت‌های سیستم (System fonts)

خوب این واضحه که شما اگر از فونت های وبی مثل yekan یا dinar استفاده کنید وب سایت زیباتری دارید تا از فونت های استاندارد سیستمی مثل Tahoma و ... استفاده کنید و این هم بدیهیه که استفاده از فونت های وبی باعث میشه صفحه وب سایت شما دیرتر لود بشه و حجمش بره بالاتر.
 
 
مقایسه فونت ها
 

تصاویرBitmap دربرابرVector

اگر در طراحی از روش flat استفاده میکنی و نمیخوای خیلی افکت و سایه و ... به آیکون ها و سایتت بدی قطعا وکتور گزینه بهتریه مثل فونت آیکون ها که به جای تصاویر jpg و png و ... استفاده میشن. گذشته از این مورد بسیار مهم مسئله ای هست که هیچ وقت نباید فراموش کنی  اون هم بهینه سازی تمام تصاویر bitmap در سایتت هست. همه تصاویر رو با روش های مختلفی که بلد هستی بهینه کن.
 
تصاویرBitmap دربرابرVector
 
 

منبع :academyit

سها عبدی بازدید : 24 یکشنبه 20 مهر 1399 نظرات (0)

پاپ آپ، مزاحم تمام عیار یا کاتالیزور موثر ؟

فرض کنید یک پروژه جدید برای طراحی سایت به شما واگذار شده است و قصد دارید تمام دانش و تجربه خود را صرف طراحی یک سایت زیبا و کاربردی کنید. در اولین قدم تمام ویژگی‌های یک وب‌سایت خوب را از ذهن می‌گذرانید و تصمیم می‌گیرید همه این ایده‌ها را در سایت خود پیاده کنید. اما شاید لازم باشد درباره این روند بیشتر با خودتان فکر کنید. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اجرای تمام ویژگی‌های خوب در وب‌سایت چه اشکالی می‌تواند داشته باشد؟

اگر بخواهیم به صورت ساده این مفهوم را برای شما روشن کنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که حتی زیاده‌روی در ویژگی‌های خوب یک وب‌سایت هم می‌تواند خروجی بدی به همراه داشته باشد. زیرا فضای وب جایی برای شلوغی و افراط نیست. به عبارت دیگر؛ کاربری که وارد سایت شما می‌شود، وقت کافی برای بازدید تمام صفحات شما ندارد.

اگر مخاطب بخواهد به پاسخ یک سوال برسد، بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که او را با اطلاعات مزاحم و غیرکاربردی در سایت گمراه کنید. اما راه حل بهتر چیست؟

چرا توجه به سادگی در طراحی سایت مهم است؟

بهترین راه‌حلی که می‌تواند به مذاق همه کاربران خوش بیاید، رویکرد ساده و مینیمال (Minimalism) در طراحی سایت است. ترند مینیمال مدتی است که در طراحی سایت اهمیتی زیادی پیدا کرده و دلیل آن هم کاملاً روشن است؛

کاربر در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون ایجاد مزاحمت،

در واقع شفافیت و سادگی دو عامل بزرگ در موفقیت وبسایت شما خواهد بود چرا که این دو عامل همان ویژگی‌هایی است که مورد پسند همه بازدید کنندگان فضای وب است. به عبارت ساده‌تر، زمانی که به عنوان یک طراح سایت رضایت کاربر را در اولویت قرار می‌دهید، یعنی یک قدم به موفقیت نزدیک شده‌اید.

اما اگر بخواهیم به طرف دیگر سکه هم نگاهی بیاندازیم، باید بگوییم که منظور ما از سادگی و شفافیت این نیست که ابزارهای تاثیرگذار در فروش و بازاریابی را فراموش کنید.

پاپ آپ چیست و چرا به وجود آمد؟

سال‌ها پیش، پاپ آپ به عنوان یک عنصر کاربردی در نمایش محتوا، راه خود را در طراحی سایت باز کرد. هدفی که پنجره‌های پاپ آپ داشتند این بود که بتوانند محتوای مهم و مورد نیاز کاربر را بدون تغییر در ساختار کلی وب‌سایت به نمایش بگذارند.

پس از مدتی، بسیاری از سایت ها از این ویژگی خوب، سوءاستفاده کردند و وجهۀ تبلیغاتی به آن دادند. وقتی همه جای اینترنت مملو از پاپ‌آپ‌های تبلیغاتی شد، این شرکت گوگل بود که مانند همیشه به نجات کاربران آمد.

طبق قوانین جدید گوگل، سایت‌هایی که تبلیغات زیادی در سایت خود دارند، با کاهش رتبه در صفحه نتایج گوگل مواجه می‌شوند. مشکل اصلی اما جایی بود که در آن زمان قوانین شفافی برای یک پاپ آپ مورد قبول گوگل و کاربران وجود نداشت.

استفاده نامناسب از پاپ آپ در طراحی سایت

میتوان گفت، ویژگی‌های خوب و بد یک پاپ آپ قابل تشخیص نبودند. در این بین سوال دیگری ذهن علاقه‌مندان را درگیرد کرد: آیا در وهله اول، استفاده از پاپ آپ راه مناسبی برای افزایش مشترکین خبرنامه، پروموت کردن تخفیف‌های جدید و معرفی مقاله‌های تازه است؟

در این مقاله قصد داریم ابتدا تمام ابهاماتی که در زمینه استفاده از پاپ آپ برای شما وجود دارد را برطرف کرده و با نگاهی گذرا بر وضعیت حال حاضر پاپ آپ در طراحی سایت، 18 توصیه عملی و مفید را به شما ارائه کنیم.

انواع پاپ و تفاوت عملکرد آنها

اجازه دهید ابتدا ببینیم پاپ‌های فعلی چه ظاهری دارند، با چه هدفی از آن‌ها استفاده می‌شود و اصلاً چرا باید آن‌ها را در پروژه های طراحی سایت استفاده کنیم.

Modal: یکی از رایج‌ترین انواع پاپ آپی است که کاربران در فضای وب با آن روبرو می‌شوند. این نوع از پاپ آپ‌ها معمولاً به محض وارد شدن شما به سایت، در پایین یا گوشه صفحه ظاهر می‌شوند.

Interstitial: این نوع از پاپ آپ با ورود شما به وبسایت، تمام صفحه را پوشش می‌دهد و برای مشاهده محتوای صفحه باید ابتدا از شر آن خلاص شوید.

Notification Bar: این مدل معمولا شبیه به یک نوار اطلاع رسانی، در بالاترین یا پایین‌ترین بخش صفحه قرار می‌گیرد.

 

مطالب پیشنهادی :

Goal معیاری برای سنجش عملکرد وب سایت

اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی برای فروشگاه اینترنتی

 

استفاده درست از pop up در طراحی سایت

استفاده از پاپ آپ لزوما کار اشتباهی نیست. در واقع مهمترین فاکتوری که بر کیفیت پاپ آپ تاثیر گذار است محتوای قرار گرفته در آن و نحوه دسترسی کاربر به فضای اصلی صفحه است. نمونه های زیر را میتوان انتخاب های درست برای استفاده از پاپ آپ دانست.

5 دلیل خوب برای استفاده از پاپ‌ آپ در وبسایت

ممکن است گمان گنید گوگل رابطه خوبی با پاپ آپ‌ها (به خصوص پاپ آپ موبایلی) ندارد و بهتر است که تحت هر شرایطی از آن‌ها دوری کنید؛ اما با دانستن  دلیل زیر، به این نتیجه می‌رسید که که اگر از شیوه درست وارد شوید، پاپ آپ‌ها نقش یک کاتالیزور بسیار مهم و موثر را ایفا می‌کنند.

  1. جلب توجه: واقعیت این است که امروزه افراد وقت کافی برای انجام کارهای خود ندارند؛ به همین دلیل استفاده از پنجره‌های کوچکی که حاوی پیام‌های مهم هستند، بسیار جلب توجه می‌کنند.
  2. جنبه روانشناختی: چشم انسان از لحاظ روانشانسی به عناصر و پنجره‌های کوچک و رنگی که دارای افکت‌های زیبا باشد بیشتر جذب می‌شود.
  3. انعطاف پذیری بالا: کاربرد پاپ آپ‌ها دیگر تنها منتهی به تبلیغات اذیت کننده نمی‌شود. در حال حاضر، می‌توانید از آن‌ها در هنگام ورود به سایت، بعد از اسکرول کردن یا قبل از خروج کاربر استفاده کنید.
  4. ظاهر تمیز: همانطور که قبلاً در مقدمه اشاره کردیم، مینیمال بودن یکی از مهم‌ترین عناصر در حفظ زیبایی و سادگی وب سایت است. بنابریان اگر پیامی دارید که حاوی اطلاعات مهم و مورد نیاز برای کاربر است، می‌توانید با استفاده از پاپ آپ، بدون اشغال کردن فضای صفحه این پیام را در اختیار بازدید کننده سایت خود قرار دهید.
  5. افزایش نرخ تبدیل: یکی از وب‌سایت‌های معتبر در زمینه طراحی سایت آزمایشی جالب درباره نقش پاپ آپ‌ها در نرخ تبدیل مشتری انجام داده است. طبق نتایج بدست آمده، استفاده از پاپ‌ها نرخ تبدیل مشتری را تا 3 درصد افزایش می‌دهند. اگر در طراحی و کاربردی بودن پاپ‌ آپ‌های سایت خود دقت عمل به خرج دهید، این عد تا 9 درصد افزایش می‌یابد.

نبایدهایی درباره استفاده از پاپ آپ در موبایل

شرکت گوگل در بخش راهنمای Webmaster Blog از برنامه نویسان درخواست می‌کند که پاپ‌های تبلیغاتی را به صورت هدفمند برای کاربران شخصی‌سازی کنند تا مخاطب با محتوای اسپم و آزاردهنده روبرو نشود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله سئو موبایل را در سایت وبسیما مطالعه کنید.

گوگل جریمه سختی برای آن دسته از وب‌سایت‌هایی که از پاپ آپ‌های زیر استفاده می‌کنند در نظر گرفته است:

  • پاپ آپ بلافاصله پس از ورود به صفحه به کاربر نمایش داده میشود.
  • پاپ‌ آپ‌ محتوای صفحه سایت را پنهان می‌کند و دسترسی به محتوای اصلی وجود ندارد.
  • پاپ‌ آپ تمام فضای صفحه را پوشش میدهد.

18 قانون مهم برای استفاده صحیح از پاپ آپ

رعایت این قوانین موجب میشود که نرخ تبدیل پاپ آپ شما بیشتر شده و استانداردهای مورد نظر گوگل که بر سئو سایت نیز تاثیرگذار هستند رعایت شود.

  1. هیچ گاه بدون هدف از پاپ‌ آپ‌ها استفاده نکنید چرا که اینکار باعث می‌شود وقت کاربران گرفته شده و در نتیجه اعتماد آن‌ها را از دست بدهید.
  2. پاپ آپ را به نحوی طراحی کنید که از لحاظ ظاهری با سایت شما هماهنگ باشد.
  3. ریسپانسیو بودن پاپ آپ یک امر ضروری در طراحی سایت محسوب می‌شود.
  4. از متن های کوتاه و صریح استفاده کنید.
  5. دکمه یا پیام شما در پاپ آپ باید واضح و در دسترس باشد.
  6. در به دست آوردن اطلاعات کاربران خود زیاده‌روی نکنید و تنها آدرس ایمیل آن‌ها را دریافت کنید.
  7. محتوای پاپ ‌آپ باید با محتوای موجود در صفحه مرتبط باشد.
  8. به کاربران زمان کافی برای بررسی سایت بدهید و تا جای ممکن از پاپ‌ها در صفحه اول سایت خود استفاده نکنید.
  9. همسو با قوانین گوگل در پاپ آپ موبایل (اشاره شده در بالا) حرکت کنید .
  10. لازم نیست پاپ‌ آپ‌ در نسخه موبایل و دسکتاپ یکسان باشد، برای هر دستگاه یک پاپ آپ اختصاصی طراحی کنید.
  11. یک راه خروج (دکمه X) برای بستن پاپ آپ در اختیار کاربر بگذارید.
  12. پاپ آپ را حداقل 5 ثانیه پس از ورود کاربر به صفحه به او نشان دهید.
  13. از پاپ‌های تکراری در صفحات مختلف سایت استفاده نکنید.
  14. اگر قصد دارید توجه کاربر شما تنها به یک چیز جلب شود، پنجره پاپ آپ خود را در مرکز صفحه قرار دهید.
  15. اگر قصد دارید یک پیشنهاد ویژه یا تخفیف ویژه را به کاربر اطلاع دهید، به جای پاپ آپ از Sticky Bar استفاده کنید.
  16. اگر محتوای پاپ آپ شما خیلی مورد نیاز کاربر نیست، پاپ آپ خود را در حاشیه صفحه قرار دهید.
  17. از پاپ‌ آپ‌های شخصی سازی شده کاربر بهره ببرید تا مخاطب شما توجه بیشتری به محتوای پاپ آپ داشته باشد.
  18. اگر پاپ آپ یک بار توسط کاربر بسته شد در صفحات دیگر سایت یا مراجعات بعدی نباید نمایش داده شود.
18 قانون مهم برای طراحی پاپ آپ

جمع بندی

اگر محتوایی ارزشمند و ویژه برای کاربران سایت خود دارید یا می‌خواهید به نحوی بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید، استفاده از پاپ‌ آپ کاملاً منطقی و حتی لازم است.

سعی کنید با استفاده از آزمون و خطا و بازخوردی که از کاربران خود می‌گیرید، عناصر مختلف پاپ آپ مانند طراحی ظاهری، محتوا، CTA، مکان و زمان نمایش آن را به نحوی طراحی کنید که کاربر با دیدن پاپ آپ در یک صفحه از سایت، تنها به فکر بستن آن نباشد!

بنظر شما استفاده از پاپ آپ چقدر بر نرخ تبدیل مشتری و جلب توجه کاربران تاثیرگذار است؟ آیا آزاردهنده بودن آنها موجب میشود که از این ابزار استفاده نکنیم؟

 منبع :websima.com

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 47
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 225
  • بازدید سال : 1,410
  • بازدید کلی : 4,398