loading...

ماهان وب

سها عبدی بازدید : 465 یکشنبه 07 دی 1399 نظرات (0)

انتخاب رنگ مناسب برای طرح کلی وب‌سایت یکی از چالش‌هایی به شمار می‌رود که طراحان و آژانس‌های طراحی وب در پروژه‌های خود با آن مواجه هستند. اگر ترکیب رنگ نامناسبی برای طراحی ظاهری وب‌سایت انتخاب شود، ترافیک ورودی کاربران به آن از حد انتظارتان کمتر خواهد بود. جنبه بصری وب‌سایت درواقع یکی از قدرتمندترین اجزا در موفقیت طراحی آن است. دانشگاه Winnipeg کانادا دراین‌باره پژوهشی به اجرا درآورده است. درنتیجه این پژوهش آمده که حدوداً ۸۰% از بازدیدکنندگان وب‌سایت‌ها را تنها بر اساس طراحی و ترکیب رنگ طرح‌بندی ظاهری‌شان ارزیابی می‌کنند. این پژوهش نشان داده است که انتخاب رنگ مناسب علاوه بر کمک به طراحی ظاهری وب‌سایت همچنین می‌تواند امکان تشخیص برند شما توسط بازدیدکنندگان را تا ۸۰% بهبود ببخشد.

 


رنگ می‌تواند آگاهی از برند را تحت تأثیر بگذارد؛ اما اگر ترکیب رنگی که شما برای وب‌سایت خود برگزیده‌اید نتواند قالب ظاهری جذابی را به وجود آورد، آن‌چنان که باید برایتان مفید نخواهد بود. اگر طراحی ظاهری وب‌سایت شما سطح پایین باشد، کسب‌وکارتان هم از نظر بازدیدکنندگان سطح پایین به نظر خواهد رسید. علاوه بر این، کاربران به بازدید دوباره از وب‌سایت شما تمایل نشان نمی‌دهند و شما را به دوستان و آشنایان خود هم معرفی نمی‌کنند.

چه ترکیب رنگی را برای طراحی ظاهری وب‌سایت خود انتخاب کنیم؟

رنگ‌هایی که در این مرحله برمی‌گزینید، نقشی حیاتی در عملکرد وب‌سایتتان ایفا می‌کنند و از همین جهت باید بگوییم که انتخاب رنگ مناسب برای طراحی ظاهری وب‌سایت اصلاً ساده نیست و نمی‌توانید از این مرحله به‌سرعت عبور کنید؛ اما این وظیفه مهم را چگونه باید به سرانجام برسانیم یا اصلاً از کجا باید شروع کنیم؟

طراحی لوگوی کسب‌وکار می‌تواند منبع اصلی الهام‌بخشی باشد و شما را به مسیر مناسب انتخاب رنگ راهنمایی کند. پس‌ازآنکه رنگ اصلی را انتخاب کردید، چالش بعدی شما برگزیدن سایر رنگ‌های فرعی است که با این رنگ سازگار هستند. در این مرحله می‌توانید از جستجوی اینترنتی کمک بگیرید و بررسی کنید که سایر کسب‌وکارهای مشابه از چه ترکیب‌هایی برای رنگ ظاهری وب‌سایت خود استفاده کرده‌اند. از طرفی اگر نمی‌دانید که چرا این رقیبان چنین ترکیب‌های رنگی را برای خود برگزیده‌اند، جستجو و بررسی وب‌سایت‌هایشان چندان هم برایتان مفید واقع نخواهد شد.

 


برخی رنگ‌ها از نظر طبیعی در کنار هم بهتر به نظر می‌رسند و ترکیب جذاب‌تری را ایجاد می‌کنند. از طرفی واقعیت امر این است که همه افراد رنگ موردعلاقه خودشان را دارند و این رنگ موردعلاقه به‌خصوص می‌تواند روی ترکیب‌های رنگی انتخابی تأثیرگذار باشد. ترجیح دادن یک رنگ به سایرین یا به عبارتی انتخاب رنگ موردعلاقه به سن، موقعیت مکانی و جنسیت هم‌بستگی دارد. بدین ترتیب در مرحله انتخاب ترکیب رنگی باید حتماً به گروه مخاطبان هدف خود با دقت بیشتری فکر کنید و آن‌ها را هم در نظر بگیرید. اگر گروه هدف محصولات و خدمات این وب‌سایت عمدتاً بانوان هستند، ترکیب‌های رنگی ملایم انتخاب بهتری هستند. در طرف مقابل، آقایان رنگ‌های چشمگیر و پررنگ را می‌پسندند.

 

مطالب پیشنهادی :

TypeScript چیست

24 راهکار سریع سئو برای افرایش ترافیک وب سایت

 

 

 

 

هر رنگی را انتخاب می‌کنید، سراغ قهوه‌ای نروید؛ زیرا این رنگ چندان موردعلاقه بانوان و آقایان نیست. اگر اصرار دارید که این رنگ را در ترکیب خود بگنجانید، حتماً آن را به آزمایش بگذارید تا به‌خوبی مطمئن شوید که انتخاب مناسبی برای این برند مشخص است.

اگر می‌خواهید درآمد و ترافیک ورودی وب‌سایت را افزایش دهید و همچنان آن را از نظر کاربران و بازدیدکنندگان به‌اندازه کافی جذاب نگه‌دارید، از این رنگ‌ها در ترکیب رنگی طراحی ظاهری استفاده کنید:

مشکی

انتخاب رنگ مشکی در اغلب موارد انتخاب مناسبی است. انتخاب این رنگ حس لوکس بودن را به نمایش می‌گذارد و وقار و جذبه به خصوصی دارد. شاید تصور کنید رنگ مشکی کمی ظلمانی و شرورانه به نظر می‌رسد، اما اگر به‌درستی به کار گرفته شود می‌توانید به کمک آن برند و هویتش را به‌خوبی به نمایش بگذارید.

سفید

همه وب‌سایت‌ها در طراحی ظاهری خود به فضای سفید هم نیاز دارند. استفاده از رنگ سفید کمک می‌کند محتوای متنی برای بازدیدکنندگان خوانا باشد و کاربران احساس نکنند در انبوهی از متون درهم‌وبرهم دفن شده‌اند.

از طرفی اگر رنگ سفید با مهارت کافی در طراحی ظاهری به کار گرفته نشود و فضای زیادی را اشغال کند، طراحی وب‌سایت شما نامناسب و خسته‌کننده خواهد شد. اگر قصد دارید بازدیدکنندگان را به وب‌سایت خود جذب کنید و این میزان درگیری را بالا ببرید، چنین نتیجه نامناسبی برایتان مفید نخواهد بود.

خاکستری

این روزها رنگ خاکستری به رنگی بسیار محبوب و رایج در طراحی ظاهری وب‌سایت تبدیل‌شده است. این رنگ زیبا حس قدرت و اعتبار را در خود نهفته دارد. خاکستری هم مانند رنگ مشکی می‌تواند وقار و کمال را به بازدیدکننده انتقال دهد و کمک کند که محصولات و خدمات ارائه‌شده توسط وب‌سایت قابل‌اعتماد و برتر به نظر برسند. این رنگ با اکثر رنگ‌ها هماهنگ است و به همین خاطر از رنگ‌های محبوب و رایج در میان طراحان وب شناخته می‌شود. توصیه می‌کنیم در انتخاب این رنگ از طیف روشن آن استفاده کنید.

قرمز

قرمز می‌تواند یکی از بهترین رنگ‌های تأکیدی برای ترکیب رنگی طراحی وب‌سایت باشد. رنگ قرمز بازدیدکنندگان را به انجام کار یا وظیفه‌ای وادار می‌کند و به‌خوبی حس اضطرار و شتاب را انتقال می‌دهد. به همین خاطر استفاده از آن می‌تواند در تخفیف‌ها و تبلیغات ترویجی مناسب باشد. علاوه بر این، انتخاب رنگ قرمز کمک می‌کند برند شما قدرتمند نشان داده شود.

از طرفی همان‌طور که درباره رنگ سفید هم اشاره کردیم، استفاده بیش‌ازحد از رنگ قرمز تأثیر منفی بر تجربه کاربر می‌گذارد. به همین خاطر توصیه می‌شود از این رنگ جالب‌توجه به‌طور متعادل استفاده کنید و آن را تنها در برخی عناصر به کار ببرید.

آبی

رنگ آبی با برقراری ارتباط همراه است و برای درک بهتر این موضوع می‌توانید به شبکه‌های اجتماعی توییتر، فیس‌بوک و لینکدین توجه کنید. علاوه بر این، آبی می‌تواند حس اعتبار، امنیت و اطمینان را به بازدیدکننده القا کند و به همین خاطر انتخاب مناسبی برای موسسه‌های شرکتی به شمار می‌رود. به‌طورکلی وقتی پای طراحی ظاهری دیجیتال به میان می‌آید، آبی یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

زرد

زرد هم مانند قرمز، رنگ مناسبی برای تأکید و توجه روی موضوع یا عنصری به‌خصوص است. این رنگ می‌تواند حس مثبت اندیشی، هیجان و نوآوری را در بازدیدکننده بیدار کند، اما استفاده بیش‌ازحد آن ممکن است باعث شود حواس کاربران از آنچه اهمیت بیشتری دارد پرت شود.

سبز

انتخاب رنگ سبز برای کسب‌وکارهایی با زمینه فعالیت کشاورزی و همچنین برندهایی که در تلاش هستند تا نشان دهند که به محیط‌زیست اهمیت می‌دهند، انتخاب مناسبی است. این رنگ همچنین کمک می‌کند تعادل بازدیدکنندگان حفظ شود.

نارنجی

اگر مایل نیستید از رنگ قرمز برای دکمه‌های فراخوان (CTA) استفاده کنید، بدین ترتیب نارنجی رنگ جایگزین و مناسبی برایتان خواهد بود. این رنگ علاوه بر تشویق بازدیدکننده به فعالیت، رنگی گرم، آرامش‌بخش و از نظر ظاهری جذاب است.

بنفش

بنفش هم رنگ دیگری است که شرکت‌ها و آژانس‌های طراحی وب می‌توانند به شکل متعادلی از آن بهره بگیرند. استفاده از رنگ بنفش در طراحی ظاهری وب‌سایت علاوه بر القای حس آرامش همچنین ثروت و شکوه را به نمایش می‌گذارد.

چگونه می‌توانیم طرح رنگی مؤثر برای وب‌سایت ایجاد کنیم؟

حالا دیگر به‌خوبی درک می‌کنید که چرا شرکت مشخصی از رنگ‌های معین برای طراحی وب‌سایت خود استفاده کرده است. پس‌ازآن باید درک کنید که کدام رنگ‌ها می‌توانند در کنار هم قرار بگیرند تا ترکیبی مناسب و تأثیرگذار ایجاد کنند و همچنین به چشم بازدیدکننده هم چشم‌نواز باشند.

برای مثال، رنگ‌های اصلی مانند آبی، قرمز و زرد همواره چشمگیرتر ظاهر می‌شوند. به همین خاطر اگر می‌خواهید هیجان بازدیدکنندگان وب‌سایت را برانگیزانید و آن‌ها را به تکمیل کار به خصوصی تشویق کنید، حتماً استفاده از یکی از این رنگ‌های آبی، زرد یا قرمز را در نظر بگیرید. این رنگ‌ها همواره انتخاب مناسبی برای طراحی دکمه فراخوان بوده‌اند.

 


از طرفی نمی‌توانید تنها به این رنگ‌های اصلی تکیه کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش جذابیت ظاهری وب‌سایت این است که از رنگ‌های مکمل رنگ اصلی انتخابی بهره بگیرید. برای مثال، سبز مکمل رنگ قرمز است. هیچ‌کس این ترکیب‌ها را از حفظ نیست و برای دسترسی به اطلاعات کامل در این زمینه باید به چرخه رنگ‌ها مراجعه کنید.

ترکیب رنگی دیگری که می‌توانید در نظر بگیرید، انتخاب رنگ‌های مشابه است. اگر رنگ اصلی انتخابی شما قرمز است، بنابراین می‌توانید سایر رنگ‌های فرعی را از رنگ‌های کنار قرمز در چرخه رنگ یعنی قرمز نارنجی یا قرمز بنفش انتخاب کنید.

کلام آخر

انتخاب ترکیب رنگی مناسب یکی از وظایف مهمی است که آژانس‌های طراحی وب زمان زیادی را به آن اختصاص می‌دهند. اگر ترکیب رنگی به کار گرفته‌شده در طراحی وب برای بازدیدکنندگان جذابیت کافی نداشته و با شخصیت برند هم هماهنگ نباشد، بهترین کار این است که آژانس طراحی روند انتخاب ترکیب رنگ را از سر بگیرد. ترکیب رنگ نهایی که قرار است در طراحی ظاهری وب‌سایت به کار گرفته شود، باید بتواند رنگ واقعی برند را به نمایش بگذارد.

شناسایی رنگ‌های مناسب برای طراحی وب‌سایت ممکن است مستلزم صرف وقت بسیاری باشد؛ اما همچنان جالب و سرگرم‌کننده است. در این روند باید ترکیب‌های رنگی خیره‌کننده و متفاوت را به آزمایش بگذارید تا بتوانید در آخر بهترین ترکیب رنگی ممکن را بسازید. بعدازاین مرحله باید ترکیب رنگی را روی گروه مخاطبان هدف آزمایش کنید و نتیجه‌اش را موردبررسی قرار دهید. ترافیک ورودی وب‌سایت یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که می‌توان از آن در میزان اثربخشی ترکیب رنگی طراحی وب‌سایت کمک گرفت. خوشبختانه به کمک ابزارهای ترکیب رنگ‌های مختلف امکان خلق ترکیب‌های متعدد برای طراحان وجود دارد.

افراد معمولاً عناصر بصری را سریع‌تر از متن پردازش می‌کنند و به همین خاطر هر چه برای طراحی ظاهری وب‌سایت وقت بگذارید، تلاشتان به هدر نرفته است. با استفاده صحیح از رنگ‌ها می‌توانید از اولین بازدید تأثیر مثبتی بر ذهن کاربران بگذارید.

 

 

منبع : mag.hostiran.net

سها عبدی بازدید : 35 چهارشنبه 03 دی 1399 نظرات (0)

چطور با سئو ترافیک وب سایت را افزایش بدهیم؟

تقریبا همه کمپانی ها و بیزینس ها پس از مرحله طراحی وب سایت به دنبال یک هدف مشترک هستند! هدف همه آنها واضح است، مشتری بیشتر! اما بعد از هدف افزایش تعداد مشتری، چه هدفی در الویت بعدی آنها قرار دارد؟ بله ترافیک بیشتر وب سایت.

راه ها و روش های زیادی برای بالا بردن ترافیک سایت وجود دارد که در این مقاله می خواهیم به 24 نکته از مهمترین راه های افزایش ترافیک وب سایت اشاره کنیم:

افزایش ترافیک وب سایت با تبلیغات

تبلیغات اولین و واضح ترین راه برای افزایش ترافیک وب سایت است. حال این تبلیغات می تواند از انواع مختلفی باشد، تبلیغاتی نظیر لینک پولی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و ...
لازم است به استراتژی تبلیغات خود نیز توجه کنید، استراتژی تبلیغاتی پولی را به گونه ای ترتیب بدهید که مناسب و در جهت رسیدن به اهداف اصلی باشد؛ برای مثال: آیا می خواهید تنها بر روی افزایش ترافیک متمرکز شوید و یا می خواهید همراه با افزایش ترافیک، مکالمات و ارتباطات با بازدید کنندگان را افزایش بدهید؟ هر تبلیغ پولی دارای مزایا و معایب مختص به خود است، بنابراین پیش از آنکه دست به کارت بانکی خود بزنید و برای پرداخت هر یک از تبلیغات پولی اقدام کنید، در رابطه با آن خوب فکر کرده باشید.

اگر به دنبال افزایش فروش محصولات از طریق افزایش ترافیک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خود هستید، می بایست به عنوان بخشی از استراتژی لینک پولی، بر روی کیورد های - Keywords تجاری مرتبط خود نیز متمرکز شوید.

افزایش ترافیک وب سایت با شبکه های اجتماعی

به منظور افزایش ترافیک نمی توانید تنها به تولید محتوای مناسب اکتفا کنید و توقع داشته باشید که بازدیدکنندگان آن محتوا را پیدا کنند زمان آن رسیده تا محتوای خود را در معرض دید بیشتری قرار دهید. یکی از بهترین راه های افزایش ترافیک سایت استفاده از کانال های مستجرها و شبکه های اجتماعی است. می توانید از شبکه هایی هماننده Twitter، Google+ و یا snappy (and tempting) links استفاده کنید.

بدانید که انتخاب انواع هر یک از این کانال های اجتماعی به مدل بیزینس شما بستگی دارد، برای مثال اگر بیزینس شما مدل B2B (رابطه بیزینس به بیزینس) است، Google+ برای شما مناسب تر و کار آمد تر خواهد بود در حالیکه برای بیزینس های مدل B2C (رابطه بیزنس به مشتری) اینستاگرام و پینترست بهترین انتخاب ها هستند که باز هم این موارد نیاز به بررسی دقیق تر کسب و کار شما خواهد داشت.

افزایش ترافیک وب سایت با استراتژی های مختلف

هیچ فرمول جادویی خاصی برای موفقیت بازاریابی اینترنتی وجود ندارد، بدین منظور باید استراتژی های مختلف تولید محتوای وب سایت را مورد استفاده قرار دهید تا خواننده های مورد نظر شما جذب شوند که برای این کار باید از استراتژیست های محتوا و کپی رایترها کمک بگیرید.

 

 

عناوین گیرا در وب سایت

عنوان محتوا مهم ترین بخش محتوا شما محسوب می شود. بدون یک عنوان خوب و گیرا، حتی بهترین محتواها هم بدون بازدید خواهند ماند. اهمیت عنوان در این اندازه است که بهترین ها در تولید محتوا پیش از نشر محتوا، 20 عنوان مرتبط می نویسند تا در انتها، تنها یکی از آنها را انتخاب کنند. بنابراین پیش از آن که محتوای خود را منتشر کنید، دوباره و دوباره در رابطه با عنوان خاص محتوای خود فکر کنید.

سئو داخلی وب سایت

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو بسیار با ارزش و مهم است. آیا به تگ alt تصاویر توجه می کنید؟ آیا به محتوای جدید سایت خود، لینک داخلی می دهید؟ description (توضیحات) سایت چطور؟ 

رعایت قوانین سئو داخلی وب سایت زمان گیر است، اما در عوض ترافیک ارگانیک سایت شما را به اندازه چشم گیری افزایش خواهد داد.

ترافیک وب سایت با کیوردهای پشت سرهم 

آیا کیوردهای تجاری مرتبط خود را پیدا کرده اید؟ می دانید که چه کیوردهایی برای وب سایت شما حائز اهمیت اند؟ حالا زمان استفاده از آنها رسیده است. کلمات کلیدی طولانی– long tail keywords برای افزایش ترافیک سایت لازم و ضروریست و برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید از شرکت طراحی وب سایت خود کمک بگیرید.

افزایش ترافیک سایت با بلاگ مهمان

شرکت کردن در بلاگ های مهمان برای شما پر سود و پر منفعت است. پست گذاشتن در یک بلاگ پربازدید به شما کمک می کند تا صدای خود را به گوش مردم و بازدید کنندگان جدید برسانید و با جلب کردن توجه آنها، ترافیک وب سایت خود را افزایش بدهید. با این حال، به موارد و نکات لازم در پست گذاری به عنوان مهمان توجه کنید و کاملا محتاطانه این کار را انجام بدهید و به این موضوع توجه کنید که قوانین پست مهمان تقریبا هر چند ماه عوض می شود و ممکن است در صورت عدم توجه به قوانین، پست شما توسط موتور جستجو به عنوان اسپم در نظر گرفته شود.

کامنت گذاری در وب سایت

پست مهمان جاده ای دو طرفه است، همان اندازه که پست گذاری در بلاگ ها می تواند برای افزایش ترافیک شما پر منفعت باشد، دعوت و تشویق دیگران به نظر دادن در صفحه بلاگ سایتتان نیز پر سود و ترافیک آور است. این امر احتمال اشتراک گذاری پست شما توسط بازدیدکننده ها را بالا می برد و برای شما خوانندگان جدید به ارمغان خواهد آورد.

جذب ترافیک وب سایت

به جای متقاعد کردن دیگر سایت ها برای تبادل لینک، با تولید محتوای مناسب و با کیفیت، سایت های دیگر را ترغیب به لینک دهی به سایت خود کنید. محتوای خوب، لینک های خوبی از سوی دیگر سایت ها به خود جذب خواهد کرد.

افزایش ترافیک سایت با پست گذاری در لینکدین

لینکدین فراتر از سایتی برای پیدا کردن موقعیت شغلی جدید است. با پست گذاری در دنیای حرفه ای لینکدین علاوه بر قوی کردن پروفایل و وجه حرفه ای خود، ترافیک وب سایت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

ترافیک وب سایت با میکروداده ها

پیاده سازی میکروداده ها Schema Microdata الزاما موجب افزایش ترافیک سایت نمی شود، اما برای ربات ماشین های جستجو ایندکس کردن و پیدا کردن محتوا را راحت تر و سریع تر می کند؛ پس از آنها چشم پوشی نکنید.

افزایش ترافیک وب سایت با لینک دهی داخلی

در لینک دهی، تنها تعداد لینک های خارجی مهم نیستند، اینکه کاربر در صفحه چطور به صفحه ای دیگر با استفاده از لینک داخلی هدایت می شود نیز مهم است. هنگام تولید محتوا به فرصت های ساخت لینک داخلی نیز توجه کنید که البته تولیدکنندگان حرفه ای محتوا همواره این موضوع را مدنظر دارند. توجه به لینک های داخلی سایت نه تنها موجب تقویت سئو سایت می شود، بلکه تجربه بازدید خوبی نیز برای کاربر ساخته و کاربر را به آسانی از صفحه ای به صفحه ای دیگر هدایت خواهد کرد. در واقع لینک های داخلی بنا و پایه ترافیک سایت را تشکیل می دهند.
مطالب پیشنهادی :

افزایش ترافیک سایت با مصاحبه لیدرها

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فکر می کنند برای مصاحبه با بزرگان و لیدرهای صنعت جایی برای شما نیست و تنها برای قدرتمندان صنعت است، سخت در اشتباهید. با ارسال ایمیل از لیدرهای زمینه صنعتی خود وقت ملاقات بگیرید و قرار بگذارید و نتیجه ملاقات را در وبسایت خود نشر دهید. این کار نه تنها اعتبار شما را افزایش می دهد، بلکه موجب افزایش ترافیک سایت نیز خواهد شد، چراکه شک نکنید صحبت های مهم و موفق در زمینه کاری شما، برای دیگران نیز مهم و جذاب است.

ایمیل مارکتینگ را فراموش نکنید

در حال حاضر بیشتر بیزینس ها به منظور جذب مشتری و بازدید کننده جدید، تنها بر روی بازاریابی محتوا تمرکز کرده اند و راه سنتی ایمیل مارکتینگ را به کل فراموش کرده اند. ایمیل مارکتینک ابزاری بسیار قدرتمند است و می تواند به افزایش ترافیک ختم شود. در ایمیل مارکتینگ تنها باید به موضوع اعتدال توجه کنید، هرگز کاربران را با ایمیل های مرتبط خود دیوانه نکنید.

ریسپانسیو کردن وب سایت

زمانی تمامی جستجو های اینترنتی توسط کامپیوتر و صفحه دسکتاپ انجام می شد، اما امروزه مردم از گوشی همراه یا تبلت خود برای گشت و گذار در وب سایت ها استفاده می کنند. از این رو، توجه به نحوه نمایش وب سایت در اندازه های مختلف حائز اهمیت است. مطمئن شوید که سایت شما در صفحه نمایش با اندازه های مختلف به درستی نمایش داده می شود و کاربر به راحتی با کوچک ترین صفحه نمایش هم قادر به باز کردن و دنبال کردن مطالب سایت شما خواهد بود.

سرعت وب سایت

حتما بارها برای شما هم اتفاق افتاده که برای بالا آمدن صفحه ای از یک وب سایت ثانیه ها منتظر می مانید، خوب این انتظار از سرعت پایین صفحه نشات می گیرد و نتیجه ای بسیار تخریب کننده بر وب سایت خواهد گذاشت. سرعت پایین بانس ریت bounce rate سایت را به اندازه قابل توجهی بالا می برد و این امر موجب کاهش ترافیک سایت خواهد شد. از این رو، همواره مراقب سرعت ترافیک سایت خود باشید و مطمئن شوید که سایت شما از لحاظ تکنیکال در وضعیت خوبی قرار دارد. برای چک کردن سرعت سایت می توانید از ابزار محبوب www.Gtmetrix.com استفاده کنید.

ارتباط با کاربر را از طریق تالار گفتگو در سایت 

مردم دوست دارند دیده شوند، عقاید و نظرات خود را با دیگران در میان بگذارند، بنابراین ساخت یک تالار گفت و گو و یا انجمن در سایت، منفعت ترافیکی زیادی برای ترافیک بیشتر خواهد داشت.

کامنت نویسی فعال 

حتما از سایت های فعال در حوضه صنعت خود بازدید خواهید کرد، خوب چرا در بحث های سایت های مشابه، شرکت و کامنت گذاری نمی کنید؟ جواب دادن به سوالات دیگران و یا شرکت در بحث آنها شاید در ابتدا ترافیک اضافی نصیب شما نکند اما در عوض به مرور اسم شما در ذهن افراد خواهد ماند و این امر در نهایت به چشمه طبیعی ترافیک سایت تبدیل خواهد شد.

گوگل آنالیتیکس و افزایش ترافیک سایت

به دقت داده های گوگل آنالیتیکس خود را مورد بررسی قرار دهید و از رفتار بازدیدکنندگان وب سایت خود مطلع گردید. به صفحات پربازدید خود توجه کنید تا علت موفقیت آنها را متوجه شوید. علاوه بر این به اطلاعات کاربران خود نیز توجه کنید تا آنها را بشناسید و بفهمید این کاربران چه زمانی، از کجا و چطور وارد سایت شما می شوند. شناخت کاربران باعث می شود تا دفعات بعد، محتوای بهتر و منحصر به فرد تری را تولید کنید.

در گروه های مسنجر

اشتراک گذاری محتوا در کانال مسنجرها به تنهایی برای افزایش ترافیک وب سایت کافی نیست، اما فعالیت در شبکه های اجتماعی از الزامات افزایش ترافیک وب سایت می باشد. در شبکه های اجتماعی فعال باشید، پاسخ کامنت ها را بدهید و در بحث ها شرکت کنید.

ویدئو در وب سایت

محتوای متنی خوب و عالیست، اما محتوای ویدئویی می تواند برای شما بسیار سودمند باشد. چراکه محتوای ویدئویی از طرفی برای بازدیدکنندگان جدید بسیار جذاب و از طرفی دیگر سایت شما را مهیج تر خواهد کرد. داده ها و آنالیزها ثابت کرده اند که جذابیت و گیرایی محتوای بصری بسیار بیشتر از یک متن جذاب است. بهتر است که از این موضوع به نفع خود استفاده کنید و ترافیک بیشتری را به دست بیاورید. با استفاده از ویدئوها، نظر بازدیدکنندگان را به خود جذب کرده و همزمان ترافیک بیشتری نصیب سایتتان کنید.

آنالیز رقیبان وب سایت

اگر تا به حال وب سایت رقبای خود را بررسی نکرده اید، این اولین کاریست که باید همین حالا انجام دهید. ابزار BuzzSumo یکی از ابزار های بسیار مفید در زمینه بررسی رقبای کاریتان است. با استفاده از این ابزار پی خواهید برد که کدام محتوا از دید کاربران جذاب بوده و این امر سبب می شود تا نوع کاربران خود را بهتر بشناسید و به نقاط قوت محتوای سایت خود پی ببرید تا تلاش کنید این نقاط قوت، تکرار و تکرار شوند.

ایجاد وبینار 

مردم یادگیری را دوست دارند، و وبینارها راهی عالی برای انتقال دانش شما به مخاطبان مشتاق شماست. وبینارها یک روش عالی برای افزایش ترافیک وب سایت شما محسوب می شوند. ارسال هر هفته یک ایمیل با عنوان هایی مثل «آخرین فرصت ثبت نام» ابزاری برای یادآوری وبینار شماست. بعد از ارائه نیز فراموش نکنید که مطالب را برای بازدیدکنندگان آرشیو کنید و به طور گسترده از طریق رسانه های اجتماعی به وبینارهای خود بپردازید.

شرکت در کنفرانس ها 

در هر حوزه ای که کار می کنید، کنفرانس های مفیدی مربوط به بیزینس شما برگزار می شود که نباید آنها را از دست بدهید. چند تا از بهترین کنفرانس ها را پیدا کرده و در آنها شرکت کنید و اگر فرصت صحبت در آنها را دارید، باید بگویم که فرصت طلایی همین است، از آن استفاده کنید و در این کنفراس ها سخنرانی کنید. سخنرانی در کنفرانس ها بهترین راه برای دیده شدن و حک شدن در ذهن لیدرهای حوزه صنعتی خودتان است تا از ترافیکی که به سایتتان سرازیر می شود، لذت ببرید.

 

 

منببع : www.parsiangroup.com

سها عبدی بازدید : 31 دوشنبه 01 دی 1399 نظرات (0)

با گسترش روز افزون زبان برنامه نویسی Javascript و استفاده هر چه بیشتر آن در تولید برنامه‌های تحت وب این زبان به یکی از قدرت‌های بزرگ در تولید برنامه‌های مبتنی بر وب تبدیل شده است. ترکیب این زبان با Css و Html5 تقریبا هر گونه نیاز برای تهیه و توسعه برنامه‌های وب را حل کرده است. جاوا اسکریپت در ابتدا برای اسکریپت نویسی سمت کلاینت برای صفحات وب ایجاد شد و برای سال‌ها به‌عنوان ابزاری برای مدیریت کردن رویدادهای صفحات وب محدود شده بود  و در نتیجه بسیاری از امکانات لازم برای برنامه‌نویسی برنامه‌های مقیاس بزرگ را به‌همراه نداشت. امروزه به قدری Javascript  توسعه داده شده است که حتی در تولید برنامه‌های Native مانند Windows Store  و برنامه‌های تحت Cloud نیز استفاده می‌شود. پیشرفت‌های صورت گرفته و اشاره شده در این حوزه موجب شد تا شاهد پیداش برنامه‌های مبتنی بر جاوا اسکریپت با سایزهای بی سابقه‌ای باشیم و این بیانگر این بود که تولید برنامه‌های مبتنی بر جاوا اسکریپت در مقیاس‌های بزرگ امر دشواری است و اینک TypeScript توسط غول نرم افزاری جهان (Microsoft) پا به عرصه گذاشته که این فرآیند را آسان‌تر نماید. به کمک TypeScript می‌توان برنامه تحت JavaScript در مقیاس بزرگ تولید کرد به طوری با هر مرورگر و سیستم عاملی سازگار باشد.

 

 

TypeScript از شی گرایی نیز پشتیبانی می‌کند و خروجی آن در نهایت به JavaScript کامپایل می‌شود. خیلی‌ها عقیده دارند که هدف اصلی مایکروسافت از تولید و توسعه این زبان رقابت با CoffeeScript است.  CoffeeScript یک زبان متن باز است که در سال 2009 توسط Jeremy Ashkenas ایجاد شده است و سورس آن در GitHub موجود می‌باشد. در آینده، بیشتر به مباحث مربوط به CoffeeScript و آموزش آن خواهم پرداخت.

با TypeScript چه چیزهایی به دست خواهیم آورد؟

یک نکته مهم این است که این زبان به خوبی در Visual Studio پشتیبانی می‌شود و قابلیت Intellisense نوشتن برنامه به این زبان را دلپذیرتر خواهد کرد و از طرفی دیگر یکی از مهم‌ترین مزیت هایی که TypeScript در اختیار ما قرار می‌دهد این است که می‌توانیم به صورت Syntax آشنای شی گرایی کد نویسی کنیم و خیلی راحت‌تر کد‌های خود را سازمان دهی کرده و از نوشتن کد‌های تکراری اجتناب کنیم.

یکی دیگر از مزیت‌های مهم این زبان این است که این زبان از Static Typing به خوبی پشتیبانی می‌کند. این بدین معنی است که شما ابتدا باید متغیر‌ها را تعریف کرده و نوع آن‌ها را مشخص نمایید و هم چنین در هنگام پاس دادن مقادیر به پارامتر‌های توابع باید حتما به نوع داده ای آن‌ها دقت داشته باشید چون کامپایلر بین انواع داده ای در TypeScript تمایز قایل است و در صورت رعایت نکردن این مورد شما با خطا مواجه خواهید شد. این تمایز قایل شدن باعث می‌شود که برنامه هایی خواناتر داشته باشیم از طرفی باعث می‌شود که خطا یابی و نوشتن تست برای برنامه راحت‌تر و تمیزتر باشد. بر خلاف JavaScript، در  TypeScript(به دلیل پشتیبانی از شی گرایی) می‌توانیم علاوه بر داشتن کلاس، اینترفیس نیز داشته باشیم و در حال حاضر مزایای استفاده از اینترفیس بر کسی پوشیده نیست.

به دلیل اینکه کد‌های TypeScript ابتدا کامپایل شده و بعد تبدیل به کد‌های JavaScript می‌شوند در نتیجه قبل از رسیدن به مرحله اجرای پروژه، ما از خطاهای موجود در کد خود مطلع خواهیم شد.

البته این نکته را نیز فراموش نخواهیم کرد که این زبان تازه متولد شده است (سال 2012 توسط Anders Hejlsberg) و همچنان در حال توسعه است و این در حال حاضر مهم‌ترین عیب این زبان می‌تواند باشد چون هنوز به پختگی سایر زبان‌های اسکریپتی در نیامده است.

 

مطالب پیشنهادی :

تفاوت طراحی وب‌سایت محلی و جهانی

Goal معیاری برای سنجش عملکرد وب سایت

 

 

 


برای نمونه به قطعه نوشته شده با TypeScript توجه فرمایید: 

توجه کنید که در این قطعه کد بالا از امکاناتی از جمله class و Constructor استفاده شده است که این کد ها در انتها با معادل آن در JavaScript جایگزین خواهند شد.

کدهای تولید شده در تمامی مرور گرها قابل اجرا هستند و با توجه به پیشرفت روز افزون دنیای وب و زبان جاوا اسکریپت، در آینده ای نزدیک امکانات TypeScript به این زبان نیز راه پیدا می کنند، که در نتیجه از کد های TypeScript می توان خروجی های مختلفی برای نسخه های مختلف جاوا اسکریپت، در مرورگرهایی که این امکانات را پیشتیبانی می کنند، تهیه کرد.

TypeScript مجموعه ای عظیم از امکانات را در اختیار ما قرار می دهد، که همه این امکانات به همراه Intellisense فوق العاده آن در محیط Visual Studio همراه شده است. موارد زیر را می توان زیر را برترین امکانات آن نام برد:

1.        Classes

2.        Types

3.        Generics

4.        Modules

5.        Compile-time Type Checking

 

 

منبع : www.faratechdp.com

سها عبدی بازدید : 31 چهارشنبه 26 آذر 1399 نظرات (0)

 

طراحی وب محلی در برابر طراحی وب جهانی، چه نکاتی باید بدانید؟
در ادامه با ۴ قسمت از طراحی وب که می‌­تواند در وب‌سایت­‌های محلی و جهانی متفاوت باشد اشاره می­‌کنیم. این بار که خواستید یک پروژه طراحی وب جدید را در دست بگیرید، توجه به اینکه برای چه مخاطبی طراحی می­‌کنید، می­‌تواند به شما کمک کند طراحی بهتری داشته باشید.

1. وب هاستینگ 

در این بخش خیلی به مشخصه‌­ها و جزییات وب هاستینگ نمی‌بپردازیم، اما باید توجه داشت که انتخاب شرکت هاستیگ مناسب برای وب‌سایت، امری ضروری است. البته این مسئله فقط به خاطر منابع سرور و ترافیک آن نیست بلکه فاصله نیز مطرح است.

این‌طور تصور کنید، یک وب‌سایت طراحی می­‌کنید که میزبان وب آن یک سرور در شهر دنور (Denver)، کلرادو است. این وب‌سایت کلاه می­‌فروشد. فروش کلاه یک تجارت محلی نیست و این وب‌سایت می‌­تواند مخاطبانی از سراسر جهان داشته باشد. در این میان ممکن است به هر دلیلی بیشتر مخاطبان و علاقه‌مندان به این کلاه­‌ها در استرالیا باشند؛ اما ارائه کننده خدمات هاستینگ این وب‌سایت هیچ سروری در نزدیکی استرالیا ندارد و اختصاصاً در آمریکا قرار گرفته است. در این صورت، ترافیک زیادی که از سمت استرالیا به روی این وب‌سایت سرازیر می‌­شود، بر روی سرعت وب‌سایت تأثیر می‌گذارد.

چه باید کرد؟ منتظر بمانیم به این امید که علاقه‌مندان به خرید کلاه و بازدیدکنندگان وب‌سایت، صبور باشند و منتظر بارگذاری طولانی وب‌سایت شوند؟ نه این‌طور نیست. اگر می­‌خواهید مخاطب جهانی داشته باشید باید به این نکات دقت کنید:

  • * هاستینگ خود را از شرکت‌های معتبر تهیه کنید.
  • * برای خدمات وب هاستینگ خود پلنی انتخاب کنید که بتواند ترافیک بالایی را پشتیبانی کند.
  • * سایت خود را با یک CDN تجهیز کنید.

2. رنگ‌بندی

انتخاب رنگ مناسب، یکی از اولین نکاتی است که در طراحی وب باید به آن توجه شود؛ اما آیا تا به حال به معنای رنگ­‌هایی که انتخاب می‌­کنید فکر کرده‌اید؟ و آیا از این معنا برای جذب مخاطبان خود استفاده کرده‌اید؟

برای مثال، رنگ قرمز را در نظر بگیرید. قرمز رنگ بسیار قدرتمندی است که به‌خوبی در ذهن باقی می­‌ماند.

 

وب سایت Target

 

اما رنگ قرمز ممکن است معانی غم‌انگیزی در سایر کشورها داشته باشد. در آفریقای جنوبی و چین، رنگ قرمز برای عزاداری و مراسم خاک‌سپاری استفاده می­شود؛ بنابراین اگر بیشتر مخاطبان شما از این نقاط جهان هستند، انتخاب این رنگ ممکن است ایده خوبی نباشد و آن تأثیر مثبتی که در سایر نقاط جهان دارد را در این کشورها نداشته باشد.

برعکس، می‌­توانید به این فکر کنید که رنگ چه نقشی در طراحی محلی شما دارد. اگر می‌خواهید مخاطبان محلی خود را جذب کنید، می­‌توانید از رنگ‌­های تیم‌­های ورزشی محبوب آن منطقه استفاده کنید. یا سایت خود را طوری طراحی کنید که مخاطب محلی با دیدن آن یک رویداد یا جاذبه‌­ی محبوب محلی را به یاد بیاورد.

3. تصاویر

همانند رنگ‌­ها، باید مراقب پیام­‌هایی که از طریق تصاویر روی وب‌سایت خود برای مخاطب ارسال می‌­کنید نیز باشد. برای مخاطب محلی، به‌جای تصاویر سرد یا عکس­های تبلیغاتی بهتر است از تصاویر قابل تشخیص و آشنا از پایگاه عملیاتی و تیم خود استفاده کنید.

 

استفاده از تصاویر کارکنان

 

به طور مثال ویدیویی که در صفحه اصلی سایت Phase۳ پخش می­‌شود، تصویری از آنچه این آژانس انجام می‌­دهد را به بازدیدکننده سایت، نشان می‌­دهد. وقتی به پایین صفحه بروید، خواهید دید که از تصاویر مختلفی برای معرفی دفتر کار این شرکت در نقاط مختلف استفاده شده است.

 

محتوای ویدئویی در وب سایت

 

مطالب پیشنهادی :

Goal معیاری برای سنجش عملکرد وب سایت
اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی برای فروشگاه اینترنتی

 

 

 

همین کار ساده موجب می ‌شود مخاطب محلی احساس ارتباط بیشتری با این برند داشته باشد.

برای شرکتی که مخاطب جهانی دارد، استفاده از تصاویر تبلیغاتی و عکس­‌های مختلف مناسب‌تر است، هرچند بهتر است نسبت به انتخاب رنگ‌­ها دقت بیشتری داشته باشید (مثلاً گرادینت‌­ها امروزه زیاد مورد استفاده قرار می‌­گیرند).

4. نوشته­‌های تبلیغاتی

اگر مخاطب جهانی دارید، نکات و قوانینی وجود دارد که باید برای نوشتن جملات روی وب‌سایتتان به آن‌­ها توجه کنید.

  • * تا حد امکان از نوشته‌های تبلیغاتی روی وب‌سایتتان کمتر استفاده کنید
  • * نوشته­‌ها را به شکل محاوره‌ای یا با اصطلاحات تخصصی و خاص خودتان ننویسید.
  • * از کلمات کلیدی طولانی برای تمرکز به روی خدمات و کالاهایتان استفاده کنید.
  • * اگر چیزی به روی سایت می­‌فروشید، از گزینه­‌های ساده برای انتخاب کشور، مثل زبان استفاده کنید.
  • * اگر فرم ارتباط با مشتری دارید، مسیر پر کردن فرم را ساده طراحی کنید، برای مثال از دراپ داون­‌های ساده برای انتخاب نام کشور، کد کشور یا گزینه­‌های مربوط به آدرس استفاده کنید.
  • * اگر مشارکتی با سایر شرکت­‌ها داشته­‌اید یا در کنار آن­ها جوایزی کسب کرده‌­اید برای اینکه نشان دهید حضور جهانی دارید به آن­‌ها اشاره کنید (مثلاً گواهی تأیید گوگل، همکاری با آمازون یا سایر شرکت­‌های بزرگ جهان).

 

سایت Majux مربوط به شرکتی است که در فیلادلفیا واقع شده است؛ اما مخاطبان آن از سرتاسر جهان هستند. این سایت می­‌تواند نمونه خوبی برای استفاده از نوشته‌های تبلیغاتی باشد:

 

نوشته های تبلیغاتی

 

همان‌طور که می­‌بینید، در نوشته‌­های روی سایت به «فیلادلفیا» اشاره نشده است، متادیتا نیز هیچ اشاره‌­ای به این مسئله نمی‌­کند. حتی در شماره تماس نیز از عدد ۸۰۰ به‌جای کد محلی استفاده شده است.

برای نوشتن جملات تبلیغاتی برای مخاطب محلی باید از این نکات پیروی کنید:

  • * از نوشته­‌های طولانی­‌تر و شخصی‌­تری استفاده کنید.
  • * از جملات محاوره‌­ای که مخاطب محلی آن را متوجه می‌­شود استفاده کنید.
  • * هنگام انتخاب کلمات کلیدی، علاوه بر محصول به موقعیت مکانی خود نیز اشاره کنید.
  • * در نوشته‌­ها به شهر یا محلی که قرار گرفته‌اید اشاره کنید.
  • * اگر علاوه بر فروش آنلاین، یک فروشگاه دارید هر دو را در جملات تبلیغاتی به کار بگیرید. مشتریان خود را ترغیب کنید تا از سایت برای بررسی قیمت­‌ها استفاده کنند، سفارش را به‌صورت آنلاین بگذارند یا به فروشگاه بروند و محصول مورد نظرشان را تهیه کنند.
  • * به مشارکت‌­ها، جوایز و همکاری­‌هایی که با شرکت­های داخلی و محلی شناخته شده داشته­‌اید اشاره کنید.

 

سایت Small Talk Media یک آژانس رسانه‌­ای در فیلادلفیا است:

 

سئوی محلی

 

همان‌طور که از نوشته بزرگ و چشم‌گیر صفحه اصلی این وب‌سایت مشخص است، موقعیت مکانی این شرکت در فیلادلفیا قرار دارد.

 

مشتریان وب سایت های محلی

جمع‌بندی

برای اینکه یک وب‌سایت را به‌خوبی طراحی کنید، باید نیازها و انتظارات کاربر را بشناسید. کلید موفقیت این است که در قدم اول مخاطب درستی را برای وب‌سایت خود مورد هدف قرار بدهید. هدف قرار دادن کاربر محلی با کاربرانی که در یک کشور دیگر قرار گرفته‌اند، نیازهای متفاوتی را می‌طلبند.

به‌طور کلی، شاید در اغلب مواقع بهتر باشد مخاطب جهانی را برای طراحی وب‌سایت خود در نظر بگیرید، با این کار ریسک کمتری برای هدف قرار دادن و جذب کردن یک گروه خاص از مشتریان به‌سوی برند خود خواهید داشت و طراحی وب‌سایت شما طوری خواهد بود که مخاطبان بیشتری را در نقاط مختلف جهان به خود جذب کند؛ اما اگر اختصاصاً کار شما طوری است که فقط مخاطب داخلی و محلی خواهید داشت، بهتر است به‌خوبی از نکاتی که در شهر یا منطقه شما غرور آفرین است استفاده کنید تا موجب شوید کاربر و بازدیدکننده وب‌سایت شما با برند شما ارتباط عمیق‌­تری بگیرد.

 

 

منبع : www.faratechdp.com

سها عبدی بازدید : 34 شنبه 22 آذر 1399 نظرات (0)

Goal معیاری برای سنجش عملکرد وب سایت شماست. تا وقتی یک Goal تنظیم نکرده باشید نمی توانید متوجه شوید که وب سایت شما به چه میزان عملکرد خوبی داشته است. برای درک بهتر مثالی میزنیم، یک Goal می تواند اهداف وب سایت و کسب و کار شما باشد. مثلا Goal برای یک وب سایت فروشگاهی می تواند خرید یا پرداخت باشد، می تواند Sub Scribe کردن خبرنامه ی ایمیلی باشد و یا حتی عضویت در سایت.

برای مثال:
فرض کنید ما یک صفحه ی عضویت به ازاء دریافت یک فایل دانلودی داریم، زمانیکه کاربر آدرس ایمیل خود را وارد نموده و بر روی عضویت کلیک می کند، به صفحه ی ثابتی به منظور تشکر از عضویت مخاطب و راهنمایی جهت ادامه ی روند دانلود منتقل می شود. با ورود کاربر به این صفحه که اصطلاحاً صفحه ی تشکر از مشتری گفته می شود، برای ما یک Goal محسوب خواهد شد. برای ثبت این Goal در گوگل آنالیتیک مراحل زیر را دنبال نمایید:
در اکانت گوگل آنالیتیک خود، وارد منوی Admin  از navigation بالای صفحه شوید.
از قسمت View ، گزینه ی  Goals را انتخاب نمایید.


دقت داشته باشید در این قسمت محدودیت ایجاد Goal دارید و گوگل آنالیتیک به شما 20 goal  اجازه می دهد ایجاد کنید و Goal های ایجاد شده را نیز نمی توان حذف نمود  و تنها می توانید آن را ویرایش کنید. پس در ایجاد Goal های ضروری و صحیح دقت نمایید .
برای ایجاد یک Goal جدید بر روی  New Goal کلیک کنید.

 

سه مرحله ی زیر را باید طی کنید که می بایست آن ها را مطابق ذیل انجام دهید:

Goal Setup 

در این مرحله باید نحوه ی اعمال تنظیمات Goal را انتخاب کنید. ما از Template استفاده می کنیم. بر روی Continue کلیک نمایید.

Goal Description 

مطالب پیشنهادی :

اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی برای فروشگاه اینترنتی 

آیا صفحات مهم و ضروری در وب سایت را می شناسید؟ 

 

Name

 در این قسمت یک نام دلخواه برای Goal خود انتخاب کنید.

Goal Slot ID 

 در این قسمت می توانید یک ID برای Goal جدید خود انتخاب کنید. ترجیحا به صورت پیشفرض بماند.

Type ( در این قسمت می بایست نوع Goal جدید را تعیین نمایید.)

  • Destination: با انتخاب این گزینه می توانید Goal خود را یک آدرس ثابت تعریف کنید بدین صورت که با هدایت مشتریان به این مسیر یک Goal ثبت شود. این آدرس می تواند یک صفحه ی ثابت مانند تشکر از عضویت مشتریان باشد.
  • Duration: با انتخاب این گزینه می توانید مشخص کنید در صورتیکه مشتری در سایت شما فرضاً به میزان 5 دقیقه حضور داشت یک Goal ثبت شود.
  • Pages/Screens Per Session: با انتخاب این گزینه می توانید مشخص کنید در صورتیکه یک کاربر در سایت شما فرضاً از 3 صفحه بازدید کرد یک Goal ثبت شود.
  • Event: با انتخاب این گزینه می توانید مشخص کنید با ایجاد یک رویداد فرضاً پخش یک ویدئو ، یک Goal ثبت شود.

Goal Detail

لیست کشویی Destination
این قسمت بدین معنا می باشد که می خواهید URL شما به چه صورت باشد
Equals to : زمانی استفاده می شود که یک URL ثابت داشته باشید
Begins With: زمانی استفاده می شود که بعد از URL بخواهیم یک عدد یا پارامتر قرار گیرد   
اگر به حروف کوچک و بزرگ حساس می باشد تیک Case sensitive را فعال کنید.

Value 

 با فعال کردن این گزینه می توانید به Goal شما هر بار که ثبت می شود یک ارزش داده می شود. از این گزینه زمانی استفاده می شود که Goal زده شده دارای یک ارزش مشخص برای شما باشد، برای مثال خرید یک مقاله برای ما 3000 تومان ارزش یا Value دارد.  البته نکته ای هست که واحد پولی ریال را ندارد ولی می توانید در تنظیمات گوگل آنالیتیک واحد پولی پیش فرض را تغییر دهید.

Funnel

این گزینه برای زمانی مناسب است که یک کاربر لازم است مسیری چند قدمی را برای ثبت Goal طی کند. برای مثال وقتی Goal شما اتمام فرآیند خرید در فروشگاه اینترنتی تان باشد ، می توانید از Funnel استفاده کنید و مراحل خرید مثل add to card>Review>Choose را به این قسمت اضافه کنید که البته مسیر هایی که وارد می کنید باید کاملا صحیح و با دقت وارد شود. در آخر بر روی Verify This Goal کلیک کنید.

در این مرحله یک درصدی بعنوان  conversion rate یا نرخ تبدیل به شما می دهد. این درصد باید معقول و دارای یک عدد باشد و در صورتیکه موارد فوق را صحیح وارد نکرده باشید 0% را مشاهده خواهید نمود. نرخ تبدیل با تقسیم تعداد بازدید بر تعداد Goal های ثبت شده بدست می آید و معیاری جهت تشخیص عملکرد کسب و کار شما می باشد که به شما نشان می دهد کسب و کارتان چقدر خوب کار می کند.پس از نمایش  conversion rate بر روی  Save کلیک کنید.

دقت داشته باشید در صورتیکه Goal شما نرخ صحیحی را نشان نمی دهد سعی کنید مشکل را کشف کنید و از ایجاد Goal های اشتباه خودداری نمایید زیرا همانطور که قبلا هم گفته شد محدودیت درایجاد Goal وجود دارد، برای ویراش  Goal نیز کافیست بر روی نام آن در لیست Goal ها کلیک کنید و پس از اعمال تغییرات آن را ذخیره نمایید، بعد از انجام این کار میتوانید میزان موفقیت کمپین های تبلیغاتیتون رو راحت تر بررسی کنید.

 

منبع : www.cms-iran.com

سها عبدی بازدید : 58 سه شنبه 18 آذر 1399 نظرات (0)

خریداران اینترنتی علاقه ی زیادی به استفاده از شبکه های اجتماعی دارند تا محصولات مورد علاقه ی شان را با دوستانشان در میان بگذارند. پس این خبر خوبی برای شما به عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی  است، سایت خود را با نرم افزار فروشگاه اینترنتی ای طراحی کنید که به اشتراک گذاری محصولات و خدمات در شبکه های محبوب اجتماعی ساده تر گردد.


توصیه ی دوستان به عنوان اهرم اصلی

استفاده از ابزارهای شبکه های اجتماعی در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی تان به مشتری های شما این امکان را می دهد که محصولات شما را با دوستان و خانواده ی خود به اشتراک بگذارند. وقتی دنبال کننده های شما (Followers) توصیه ی دوستان خود در مورد یک محصول را می بینند اعتماد بیشتری برای خرید پیدا می کنند. خریدارانی که محصولات شما را به اشتراک می گذارند در حقیقت به فروشگاه شما اعتبار می بخشند که همین مورد در میزان موفقیت بیشتر فروشگاه اینترنتی شما نقش مهمی دارد. بیشتر مصرف کنندگان، در هنگام خرید، توصیه ی دوستان و خانواده ی خود را در اولویت قرار می دهند. پس بهتر است از این فرصت طلایی استفاده کنید و روند به اشتراک گذاری مطالب در سایت خود را ساده تر کنید.



ترافیک خود را افزایش دهید

به محض به اشتراک گذاری مطالب شما در شبکه های اجتماعی توسط هر مشتری، دوستان و خانواده ی آنها قادر به دیدن مطالب سایت فروشگاهی شما هستند. آنها می خواهند ببینند این محصول جالب در چه فروشگاه اینترنتی ای عرضه می شود و به همین دلیل علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر می شوند. مصرف کنندگان مدرن همیشه دوست دارند جزو اولین کسانی باشند که محصول جدیدی را امتحان می کنند. مشتری های خود را تشویق کنید تا به صورت فعال مطالب فروشگاه اینترنتی شما را به اشتراک بگذارند و با انجام اینکار می توانید انتظار بازدیدهای جدید از دنبال کننده های جدید را داشته باشید.

 

مطالب پیشنهادی :

آیا صفحات مهم و ضروری در وب سایت را می شناسید؟

اهمیت فونت ها در طراحی وب سایت

 

برندسازی

شبکه های اجتماعی به شما کمک می کنند تا نام برند خود را بر سر زبان ها بیندازید. استفاده از شبکه های اجتماعی باعث می شود که برند شما توسط افراد بیشتری دیده شود. نکته ی اساسی این است که هر دنبال کننده دوستانی با سلیقه ی تقریبا مشابه هم دارد و همین باعث می شود که آنها علاقه ی بیشتری برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و فروشگاه اینترنتی شما داشته باشند.



اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی را در فروشگاه اینترنتی خود فعال کنید

استفاده از ابزارهایی برای به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی باعث افزایش بازدیدهای شما و تبلیغات به شیوه ی دهان به دهان و در نهایت فروش اینترنتی بیشتر برای فروشگاه مجازی تان می شود. فروشگاه اینترنتی داده ورزان به شما امکان استفاده از ابزارهای قدرتمندی را برای به اشتراک گذاری مطالب می دهد. با استفاده از ابزاری به نام اضافه کردن خریداران به مشتری های خود این امکان را بدهید که مطالب سایت و محصولا فروشگاه اینترنتی تان را به راحتی با دوستان خود به اشتراک بگذارند. بیایید با هم چند مورد از ویژگی های این ابزار را مرور کنیم.


به اشتراک گذاری مستقیم محصولات به جای مطالب

برخلاف سایر ابزارهای موجود، شما قادر خواهید بود محصولات فروشگاه اینترنتی را به راحتی با دوستان خود به اشتراک بگذارید به طوریکه توضیحات محصول، قیمت و سایر ویژگی های آن به راحتی قابل رویت باشد.



تشویق مشتریان برای به اشتراک گذاری محصولات 

با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود برای مشتری های خود برنامه ای را در نظر بگیرید که با اشتراک گذاری محصولات تان، بتوانند از کوپن تخفیف فروشگاه اینترنتی شما استفاده کنند و به این ترتیب افراد بیشتری را تشویق کنید تا محصولات فروشگاه مجازی شما را به اشتراک بگذارند.

 

منبع : www.parscms.com

سها عبدی بازدید : 26 شنبه 15 آذر 1399 نظرات (0)

۱. سیاست های حفظ حریم خصوصی

صفحه سیاست های حفظ حریم خصوصی اغلب مورد توجه کاربران قرار نمی گیرد و آن ها برای مطالعه این بخش وقت صرف نمی کنند. اما با این حال این بخش جزو موارد مهم در وب سایت محسوب می شوند. البته باید توجه داشته باشید که همه سایت ها به این محتوا نیاز ندارند اما اگر وب سایت مورد نظرتان به هر دلیلی اطلاعات کاربران از قبیل نام و آدرس ایمیلشان را دریافت می کند، باید در فکر داشتن صفحه حفظ حریم خصوصی باشید. در نظر داشته باشید اگر از کوکی ها برای پیگیری رفتار کاربر با برنامه ای مانند Google Analytics استفاده می کنید هم باید این بخش را در وب سایت خود بگنجانید. ضمن اینکه در این مواقع لازم است به قوانین بین المللی و ملی در رابطه با استفاده از کوکی ها نیز توجه نمایید.

۲. شرایط استفاده

اگر وب سایت شما خدمات و یا محصولی را به کاربران عرضه می کند باید صفحه ای برای نحوه عملکردتان در ارائه آن خدمت یا محصول در نظر بگیرید. تهیه محتوای شرایط استفاده (TOU) در چنین وب سایتهایی ضروری است. برخی این بخش را با عنوان قوانین و مقررات استفاده نیز می شناسند. از نظر قانونی زمانیکه شما شرایط استفاده از خدمات و نحوه عملکرد خود را به روشنی برای مشتریان توضیح می دهید، TOU می تواند از شما در هر شرایطی محافظت نماید. برخی از مواردی که در این صفحه باید ذکر کنید شامل چگونگی ساختار صورت حساب، هزینه‌های تعویق در پرداخت و نحوه اعمال آن‌ها و هرگونه رفتاری که ممکن است منجر به بسته شدن حساب مشتری شود، می باشد.

 

مهمترین صفحات یک وبسایت چیست؟

 

در صورتی که هنوز نمی دانید وب سایت شما به صفحه ای برای معرفی شرایط استفاده نیاز دارد یا نه، به نوع ارائه خدماتتان دقت کنید. آیا در ازای خدمات خود هزینه ای از کاربران دریافت می کنید؟ اگر پاسختون مثبت است شما قطعا به TOU نیاز دارید.

۳. بازگویی اطلاعات

صفحات بازگویی و افشای اطلاعات از منظر حقوقی و اخلاقی بسیار مهم می باشند. در صورتی که وب سایت شما مخاطبانی دارد که به تخصص و مشاوره شما اعتماد دارند، لازم هر زمان که تعارض منافع ایجاد شد، آن ها را در جریان بگذارید.

در صورتی که نمی دانید وب سایت شما به این صفحه نیاز دارد یا خیر، مثال هایی که در ادامه عنوان شده اند را بررسی کنید تا به جواب درست برسید.

- وب سایت هایی که در برنامه های بازاریابی وابسته شرکت می کنند، باید یک صفحه بازگویی اطلاعات داشته باشند.

- وب سایت هایی که تبلیغات زمینه ای همچون Google Adsense را اجرا می نمایند، لازم است صفحه ای برای بازگویی اطلاعات اختصاص دهند.

- وب سایت هایی که به هر طریقی از کاربران هزینه دریافت می کنند، حتما باید صفحه بازگویی اطلاعات داشته باشند.

تا اینجا صفحاتی را معرفی نمودیم که دارای جنبه قانونی و حقوقی بودند. در ادامه صفحاتی را بررسی می کنیم که نیاز کاربران را رفع نموده و آن ها را از سردرگمی نجات می دهد.

 

مطالب پیشنهادی :

اهمیت فونت ها در طراحی وب سایت

تجارت الکترونیک چیست ؟

 

۴. پرسش های متداول

صفحه پرسش های متداول لازمه کسب و کارهایی است که در معرض پرسش های متعدد قرار می گیرند. این گونه سایت ها باید برخی از پرتکرارترین سوالات را به صورت دقیق تهیه نموده و پاسخ هر یک را جامع و کامل توضیح دهند. همچنین بهتر است در صورت وجود اطلاعات بیشتر در رابطه با پرسش ها، هنگام پاسخگویی کاربران را به صفحات مرتبط لینک دهید تا اطلاعات بیشتری در این باره کسب نمایند.

صفحه پرسش های متداول که با نام FAQ نیز شناخته می شوند، می توانند موثرترین بخش در جلب نظر کاربران باشند. آن ها سوالات مهم را در این قسمت جستجو می کنند و در صورتی که شما اطلاعات مفیدی در آن منتشر کنید، قادر به جلب اعتماد و اطمینان مشتریانتان خواهید بود.

 

صفحات ضروری در وب سایت کدامند؟

۵. نظرات مثبت مشتریان راضی

وب سایت هایی از قبیل عرضه کنندگان محصول و یا خدمت، وب سایت های معرفی نمونه کار و همینطور فعالان در عرصه تجارت الکترونیک از جمله مهمترین گروه هایی هستند که به صفحه برای نظرات مثبت مشتریانشان نیاز دارند. همانطور که می دانید بازاریابی دهان به دهان از گذشته تا به امروز موثرترین روش برای جذب مشتریان جدید هر کسب و کاری می باشد. از این رو کاربران و مشتریان فعلی شما تاثیرگذارترین تبلیغ کنندگان شما خواهند بود. از این رو لازم است با آن ها ارتباط خوبی برقرار نمایید و خدماتتان را به بهترین نحو ارائه کنید. در اغلب موارد وجود نظرات مشتریان در صفحه اصلی‌ بسیار خوب است؛ اما ایجاد یک صفحه جداگانه برای نظرات مشتریان راضی احتمالاً ارزش بررسی بیشتری خواهد داشت.

از این رو توصیه می کنیم هر چه سریعتر نسبت به ایجاد صفحه با محتوای نظرات مثبت مشتریانتان اقدام نمایید.

۶. جزئیات خدمات

برخی وب سایت ها خدمات متعددی ارائه می دهند که ممکن است این خدمات با یکدیگر متفاوت بوده و یا اینکه پکیج های مختلفی از یک سرویس واحد باشد. این وب سایت ها نیاز دارند در صفحات جداگانه به معرفی دقیق خدمات خود بپردازند و جزئیات روشنی از آن را در اختیار کاربران قرار دهند. به این طریق کاربر محصول یا خدمت شما را شناخته و آن را نیازسنجی می کند. هر جداول مقایسه خدمات می تواند کمک شایانی به معرفی سرویس های شما نماید اما ارائه توضیحات اختصاصی و دقیق تاثیری شگفت انگیز در جلب نظر مشتریان خواهد داشت.

از این رو بهتر است در بخشی اصلی جدولی کلی از تمام سرویس های خود ارائه دهید و نکات اصلی فروش کسب و کارتان را بیان کنید. سپس کاربران را به صفحات جزئیات خدمات مختص به هر محصول هدایت نموده و ویژگی های دقیق هر سرویس را به طور مفصل در آن معرفی کنید تا مشتریان هدف قبل از تصمیم گیری بتوانند نکته های مهم مرتبط با خدمات شما را مطالعه کنند.

سخن پایانی

ممکن است تصور کنید ایجاد این صفحات وقت گیر هستند و از ایجاد آن ها صرف نظر نمایید اما بهتر پیش از این کار بدانید افزودن صفحات مناسب به وب سایت موجب ایجاد محتوایی جامع و کامل از نظر حقوقی و کاربردی گشته و تاثیر فراوانی در افزایش کاربران شما خواهد داشت. ضمن اینکه بسیاری از کارهای تکراری نظیر پاسخ دهی به سوالات متعدد در رابطه با نحوه خرید محصول، ویژگی های آن و یا شرایط استفاده از خدماتتان حذف خواهند شد. بنابراین با یکبار صرف زمان، قادر به کسب زمان بیشتر در آینده خواهید بود.

 

منبع : www.faratechdp.com

سها عبدی بازدید : 48 سه شنبه 11 آذر 1399 نظرات (0)

یکی از مهم ترین عوامل زیبایی و جذابیت وب سایت ها، فونت استفاده شده درطراحی سایت می باشد. این فونت ها که با توجه به نوع طراحی و سلیقه صاحب سایت و حتی موضوع وب سایت انتخاب می شوند، می‌توانند تاثیر بسزایی در جذب مخاطب و ماندگاری آنها در وب سایت داشته باشند و حتی استاندارد بودن فونت ها در بهینه سازی ویسایت نیز تاثیرگذار است و اهمیتی ندارد که وب سایت چه کاربردی دارد برای مثال اگر طراحی فروشگاه اینترنتی مد نظر شماست یا هدف از طراحی وب سایت برای صاحب آن فقط قرار دادن متن های معرفی محصولات و خدمات می باشد در هر صورت باید فونت مناسب انتخاب شود.
هر چه فونت با کلیت طراحی وب سایت سازگار تر باشد و خواناتر باشد طرح را نیز زیباتر می کند و کاربران را برای خواندن متون سایت ترغیب خواهد کرد، در ادامه این مقالات تخصصی شرکت طراحی وبسایت مان باهم مروری می کنیم بر برخی فونت های محبوب برای وبسایت ها.
- محبوب ترین و پرکاربرد ترین فونت های فارسی وب سایت از این قبیل هستند:

  • Tahoma
  • Yekan - B Yekan
  • Nazanin - B Nazanin
  • Roya - B Roya
  • Mitra

- محبوب ترین فونت های لاتین وب سایت بر اساس یکی از معتبرین پژوهش های سال 2014 به شرح زیر است:

10. فونت کسلون Caslon

Caslon-اهمیت فونت ها در طراحی وب سایت

9. فونت سیرکولار Circular

Circular-اهمیت فونت ها در طراحی وب سایت

8. فونت گاتهام Gotham

Gotham-اهمیت فونت ها در طراحی وب سایت

7. فونت جی تی GT Walsheim


GT Walsheim-اهمیت فونت ها در طراحی وب سایت

مطالب پیشنهادی :

تجارت الکترونیک چیست ؟

تفاوت UI با UX در طراحی وب سایت چیست؟

 

6. فونت گوتیک Franklin Gothic

Franklin Gothic-اهمیت فونت ها در طراحی وب سایت

5. فونت پروکسیما Proxima Nova

Proxima Nova-اهمیت فونت ها در طراحی وب سایت

4. فونت آپرکو Apercu

Apercu-اهمیت فونت ها در طراحی وب سایت

3. فونت اونیر Avenir

Avenir-اهمیت فونت ها در طراحی وب سایت

2. فونت فوتورا Futura

Futura-اهمیت فونت ها در طراحی وب سایت

1. فونت براندون گروتسک Brandon Grotesque

Brandon Grotesque-اهمیت فونت ها در طراحی وب سایت

سها عبدی بازدید : 21 چهارشنبه 05 آذر 1399 نظرات (0)

تجارت الکترونیک یک مدل کسب و کار است که به شرکت ها و افراد اجازه می دهد تا چیزهایی را از طریق اینترنت و از طریق طراحی سایت یا فروشگاه آنلاین خرید و فروش نمایند. این نوع تجارت نیز، مانند هر تجارت دیگری بر پایه مصرف‌کننده‌ استوار است که در طول سال‌ها تکامل یافته و با ورود اینترنت و محبوب‌تر شدن دستگاه‌های تلفن همراه، تجارت بصورت آنلاین و با استفاده از ابزارهایی همچون گوشی همراه، طراحی سایت هایی همچون فروشگاه های اینترنتی بازار مختص خود را پیدا کرده است.

با پیدایش شبکه های اجتماعی همانند فیس‌بوک، اینستاگرام و پینترست (Pinterest) و دیگر شبکه های احتماعی که بصورت ابزاری در جهت ادامه تجارت الکترونیک در اختیار افرارد مختلف قرار گفت از آن ها به عنوان محرک مهمی برای تجارت الکترونیک استفاده می شود.

تجارت الکترونیک در هر چهار بخش عمده بازار زیر فعالیت می کند:

  • کسب و کار به کسب و کار B2B
  • تجارت به مصرف کننده B2C
  • مصرف کننده به مصرف کننده C2C
  • مصرف کننده به تجارت C2B

تجارت الکترونیک را که می توان از کامپیوتر، لپ تاپ یا حتی موبایل انجام داد. تجارت الکترونیک می تواند انجام معاملاتی مانند خرید نسخه دیجیتالی کاتالوگ از یک وب سایت ساده باشد. در دنیای امروز تقریباً خرید و فروش همه محصولات و خدمات قابل تصور از طریق تجارت الکترونیک قابل انجام است از جمله خرید یک کتاب، موسیقی، بلیط هواپیما و خدمات مالی مانند سرمایه گذاری سهام و حتی بانکداری آنلاین که از طریق طراحی سایت های مختلف قابل انجام است.

مطالب پیشنهادی :

تفاوت UI با UX در طراحی وب سایت چیست؟

طراحی سایت خبری

 

روش های کلیدی

  • تجارت الکترونیکی خرید و فروش کالا و خدمات از طریق طراحی سایت های مختلف در اینترنت است.
  • تجارت الکترونیکی می تواند جایگزین فروشگاه های بزرگ شود، اگرچه برخی از مشاغل هر دو روش فروش آنلاین و فروش فیزیکی را انتخاب می کنند
  • امروزه تقریباً همه چیز از طریق تجارت الکترونیک قابل خرید و فروش است

درک تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک با ارائه کانالهای توزیع ارزانتر و کارآمدتر و با کمک طراحی سایت ها در زمینه های متفاوت برای محصولات یا خدمات به مشاغل کمک کرده تا حضور گسترده تری در بازار داشته باشند. به عنوان مثال، فروشگاه آنلاین دی جی کالا با طراحی فروشگاه آنلاین به مشتریان این امکان را می دهد، تا تمامی خرید های خود را از یک فروشگاه بصورت آنلاین انجام دهند. خرید لباس و قهوه ساز گرفته تا یک خمیر دندان ساده را از طریق سایت انجام دهند.

مزایا و معایب تجارت الکترونیکی

تجارت الکترونیکی مزایای زیر را به مصرف کنندگان ارائه می دهد:

  • راحتی: تجارت الکترونیک می تواند در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته انجام شود.
  • افزایش انتخاب: بسیاری از فروشگاه ها محصولات آنلاین گسترده تری از محصولات مشابه ارائه می دهند.
  • مقایسه محصولات: کاربران براحتی می توانند محصولات و خدمات دریافتی را با یکدیگر مقایسه کرده و از جزئیات و آپشن های محصول خود به خوبی مطلع گردند
  • فروش محصولات بصورت انحصاری: بسیاری از فروشگاهها که فقط بصورت آنلاین وجود دارند ممکن است محصولی را به مصرف کنندگان ارائه دهند که در جاهای دیگر موجود نیست

تجارت الکترونیکی دارای معایب زیر است:

  • خدمات محدود به مشتری: اگر در حال خرید آنلاین هستید، نمی توانید به سادگی از یک کارمند بخواهید که ویژگی های یک مدل خاص را شخصاً نشان دهد. و اگرچه برخی از وب سایت ها به شما اجازه می دهند تا با یک کارمند به صورت آنلاین چت کنید اما این یک عمل معمول نیست.
  • عدم رضایت فوری: وقتی کالایی را به صورت آنلاین خریداری می کنید، باید منتظر حمل آن به خانه یا محل کار خود باشید. با این حال، خرده فروشانی مانند آمازون با ارائه تحویل در همان روز به عنوان یک گزینه برتر برای محصولات منتخب، تا حدودی به انتظار کاربران پاسخ می دهند
  • عدم توانایی لمس محصولات: تصاویر آنلاین لزوماً کل داستان مربوط به یک مورد را منتقل نمی کند و بنابراین خرید محصولات تجارت الکترونیک ممکن است رضایتبخش نباشد و محصولات دریافتی با انتظارات مشتری مطابقت نداشته باشد.
منبع : www.kaspid.com
سها عبدی بازدید : 29 شنبه 01 آذر 1399 نظرات (0)

برای طراحی وب سایت از اصطلاحات خاصی استفاده می شود که گاهی برای افراد مبتدی و یا افراد غیرمتخصص ناآشنا هستند. از جمله اصطلاح طراحی UI و طراحی UX است که هر یک دارای معنای متفاوتی هستند. UX کوتاه شده عبارت User Experience design است و در مفهوم تجربه و احساس کاربران از رویت صفحات وب سایت استفاده می شود. اصطلاح UI نیز مخفف عبارت User Interface design است و به معنای بخشی از طراحی سایت می باشد که زمان رویت سایت توسط کاربر قابل مشاهده است. برای روشن تر شدن این دو اصطلاح به توضیح بیشتری نیاز است که در زیر به آن می پردازیم.

UXچیست؟

 

UX به رفتارها، احساسات و حالت های کاربران گفته می شود که در زمان استفاده از یک سیستم خاص یا محصول در آنها رخ می دهد. تجربه کاربران می تواند تمامی عواطف، اعتقادات، مزیت ها، پاسخ های فیزیکی و روانی، رفتارها و اجراها قبل از زمان استفاده، در زمان استفاده از سایت و بعد از آن را در بر بگیرد. بنابراین یکی از وظایف مهم طراحان سایت در زمانی طراحی، ایجاد محیطی زیبا برای کاربران می باشد. به طوری که به احساسات و هیجانات کاربران توجه ویژه شود. سایت باید به گونه ای طراحی شود که احساسات کاربر را درگیر خود کند.

UIچیست؟

UI تاثیرات متقابل سایت بر کاربران است. هدف از این تاثیر، کسب اجازه برای تاثیر مثبت و مطلوب بر آنها می باشد. زمانی که طراحی UI صحبت می شود، به این معناست که باید بر روی نحوه ارائه محصولات تمرکز کرد. به این معنا که صفحات باید به گونه ای طراحی شود که اهداف UX محقق شود. برای مثال طراح UI سعی دارد تا در بالای صفحات سایت از بنرهایی استفاده کند که ثبات و یکپارچی سایت را تامین کند. به همین دلیل در طراحی UI از تصاویر، متن ها، دیاگرام ها، ماژولها، جداول، ویدئوها و همچنین رنگ به شکل حرفه ای استفاده می شود.

مطالب پیشنهادی :

طراحی سایت خبری

۱۳ ایده برای انتخاب نام دامنه مناسب

 

تفاوت بین UIو UX

UI و UX در بسیاری موارد به جای یکدیگر استفاده می شند. در حالی که این دو تفاوت زیادی با یکدیگر دارند؛ از جمله:

- UI تنها بخشی از UX محسوب می شود. کل یک محصول UX است و برای تاثیرگذاری بر مخاطبان استفاده می شود. در حالی که UI در زیر مجموعه آن قرار می گیرد و برای تامین هدف های UX استفاده می شود.

- برای داشتن طراحی تاثیر گذار یا UX، استفاده از UI ضرورت دارد. بدون وجود طراحی UX سایت ظاهری زیبا و خیرکننده دارد. اما عملکرد آن ضعیف خواهد بود.

- برای داشتن طراحی UX باید به مفاهیم روانشناسی دقت کرد. به همین دلیل این نوع طراحی انتزاعی است. در حالی که در طراحی UI از ابزارهای عینی و قابل مشاهده ای همچون تصاویر، ویدئو، دیاگرام و ... استفاده می شود.

- طراحی UI به سلیقه طراح سایت بستگی دارد. در حالی که برای داشتن سایت مطابق با اصول طراحی UX، باید به خواست کاربران و نیازهای آنان دقت شود.

 

منبع : www.papgroup.ir

 

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 47
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 95
  • بازدید ماه : 241
  • بازدید سال : 1,426
  • بازدید کلی : 4,414